جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3422
سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۸:۲۴

بارزانی: درها به روی عربها برای مبارزه کنار پیشمرگه باز است

رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با عشائر عرب تاکید کرد که همه در عراق از داعش رنج می‌برند و درها به روی عربها برای مبارزه کناره پیشمرگه علیه داعش باز است.

رئیس منطقه کردستان عراق در دیدار با عشائر عرب تاکید کرد که همه در عراق از داعش رنج می‌برند و درها به روی عربها برای مبارزه کناره پیشمرگه علیه داعش باز است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان عراق در دیدارش با روسای عشائر عربی در دو منطقه «ربیعه» و «زمار» در منطقه «سحیلا» در دهوک اظهار داشت: ما به هیچ کس اجازه نخواهیم داد که عزت شما را زیر سوال ببرد.

وی تاکید کرد که همه در عراق از حضور داعش رنج می‌برند. به همین دلیل درهای ما به روی عربها باز است تا در صفوف پیشمرگه مبارزه کنند.

رئیس منطقه کردستان گفت: داعش در ایجاد تفرقه میان ملت عراق موفق نشد و اگر ما متحد باشیم دشمنان نخواهند توانست بر ما چیره شوند. تاکید می‌کنم که این سازمان تروریستی هیچ آینده‌ای در منطقه ندارد.

بارزانی تاکید کرد: ما خواستار امنیت و ثبات منطقه هستیم و نمی خواهیم کسی به شما تعدی کند. دیده‌ام که شما چگونه مناطق مختلف را آزاد کردید و داعش را از بین بردید.

رئیس منطقه کردستان درباره ظهور چیزی بدتر از داعش هشدار داد و گفت که باید برای هر تحرکی مثل داعش آماده بود.

وی تاکید کرد: هر کس که در منطقه کردستان زندگی می‌کند باید در انتخاب دین و مذهب و اعتقاد سیاسی‌اش آزاد باشد. ما از انجام وظیفه خود برای حمایت و آزادی مناطق تحت اشغال داعش تردید نمی‌کنیم و اکنون اغلب مناطق آزاد است و ما آنها را بخشی از کردستان می‌دانیم و آماده‌ایم برای آزادی مناطق دیگر، کمک کنیم.

رئیس منطقه کردستان درباره موضعش در قبال حمایت عربها از داعش علیه نیروهای پیشمرگه گفت: هر کسی داعش را ترجیح می‌دهد ما به او اجازه می‌دهیم که به داعش بپیوندد اما هرکسی که اینجا بماند، ما اجازه نخواهیم داد به داعش کمک کند. هیچ کس بابت جرم کسی دیگر مجازات نمی‌شود و کسی حق ندارد به کسی که جرمی مرتکب نشده، تعدی کند اما کسانی که مرتکب جنایت شده‌اند، حق بازگشت ندارند.

14

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 − = هفت