دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۰۳ - May 6, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 97
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۹:۲۵

انتقاد عصائب اهل حق از اعزام ۱۵۰۰ مستشار نظامی امریکایی به عراق

گروه عصائب اهل حق ارسال 1500 مستشار نظامی امریکایی به عراق را تلاش امریکا برای سرپوش نهادن بر نقش منفی مستشاران سابقش دانست و از استقبال دولت عراق از این تصمیم ابراز تأسف کرد.

گروه عصائب اهل حق ارسال ۱۵۰۰ مستشار نظامی امریکایی به عراق را تلاش امریکا برای سرپوش نهادن بر نقش منفی مستشاران سابقش دانست و از استقبال دولت عراق از این تصمیم ابراز تأسف کرد.

در بیانیه رسمی این گروه آمده که امریکا بار دیگر می‌خواهد برای حضور نیروهای زمینی خود در عراق بهانه پیدا کند و این بار آموزش نیروهای نظامی عراقی را بهانه کرده تا ۱۵۰۰ سرباز به عراق اعزام کند اما دست امریکا رو شده و مردم عراق فریب این ظاهرسازی‌ها را نخواهند خورد.

در این بیانیه تأکید شده که مستشاران سابق امریکایی هم کار خاصی نکردند و اقدامات ائتلاف بین المللی هم چیزی جز مصادره پیروزی‌های ارتش و نیروهای مردمی عراق نبوده است.

این بیانیه افزوده که پیروزهای ارتش و نیروهای مردمی در جرف النصر و آمرلی و بیجی و دیگر مناطق نشان داد که هیچ نیازی به حمایت امریکا نیست و باید متأسف بود که چرا دولت عراق از این تصمیم استقبال کرد.

در این بیانیه مجلس عراق خواسته شده که موضعی قاطع در برابر سناریوی ارسال مستشار نظامی بگیرند زیرا این موضوع خلاف استقلال و حاکمیت ارضی عراق است.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 3 = پنج