شنبه ۲۹ اردیبهشت ۰۳ - May 18, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2490
شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۴۹

امام جمعه نجف: مرجعیت، دلسوزی پدرانه خود را برای همگان اثبات کرد

خطیب جمعه نجف اشرف- سید صدرالدین قبانجی- خواستار شکستن محاصره منطقه حدیثه و ناحیه البغدادی عراق شد و تاکید کرد: سوزاندن خلبان اردنی همه را به اتخاذ موضعی بین المللی جدی علیه خطر داعش فرا می خواند.

خطیب جمعه نجف اشرف- سید صدرالدین قبانجی- خواستار شکستن محاصره منطقه حدیثه و ناحیه البغدادی عراق شد و تاکید کرد: سوزاندن خلبان اردنی همه را به اتخاذ موضعی بین المللی جدی علیه خطر داعش فرا می خواند.
به گزارش شفقنا به نقل ازفرات نیوز؛ قبانچی که خطبه های نماز جمعه نجف اشرف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد ،گفت: دولت عراق باید اهتمامی جدی نسبت به شکستن محاصره منطقه حدیثه و ناحیه البغدادی داشته باشد که داعش کنترل آن را در دست دارد.
وی تاکید کرد: کمک هایی که مرجعیت برای اهالی این مناطق ارسال نموده است، بیانگر موضعی پدرانه نسبت به کلیه ی مردم عراق است و ما به این موضع گیری افتخار می کنیم. بی شک ارزش معنوی این کمک ها بسیار بیشتر از ارزش مادی آن است.
قبانجی افزود: ما باید برای شکستن محاصره مناطق تحت سیطره داعش تلاش کنیم، همانگونه که شکستن محاصره ی آمرلی نقطه ی آغاز شکست های پی درپی داعش بود. ما تاکید می کنیم که نیروهای مردمی آماده ی شکستن محاصره و دفاع از سرتاسر خاک عراق هستند ولی نیازمند حل بحران سلاح می باشند. ما از دولت می خواهیم که سلاح و مهمات برای نیروهای مردمی فراهم کند و ائتلاف نیز اگر در نبرد با داعش جدی است و ادعایش صادق است به بسیج مردمی اسلحه برساند!
خطیب جمعه نجف در ادامه گفت: قانون ارتش ملی باید بر سه ضلع استوار شود، نخست آنکه نیروهای مردمی تحت فرماندهی واحد دولت باشند، دوم تضمین حقوق نیروهای مردمی است و آخرین ضلع اجتناب از فرقه گرایی است طوری که هر کسی از هر قشری و مذهبی که باشد بتواند به صورت داوطلبانه از وطنش دفاع کند.
قبانجی از سوی دیگر از اقدام شورای وزیران دولت عراق مبنی بر اعلام رسمی حزب بعث به عنوان «جنایتکار» استقبال نمود و تاکید کرد: این حزب مجاز به شرکت در روند سیاسی کشور نیست اما مشکلی در ادغام با سایر اقشار جامعه ندارد و می توانند به صورت عادی به زندگی خود در میان مردم ادامه دهد.
وی افزود: حزب تروریست و خونریزی که جهانیان به خوبی نسبت به گذشته ی آن آگاهی دارند مجاز به شرکت در روند سیاسی نیست. ما تاکید می کنیم جنجال و هیاهویی که برای مشارکت حزب بعث در عرصه سیاسی عراق به راه افتاده است فریادهای بیگانگان است، بیگانگانی که خون شهداء و درد یتیمان و بیوگان را از یاد برده اند!
خطیب جمعه نجف در محور دیگری از سخنان خود تاکید کرد: وظیفه ی دولت است که حقوق کارگران و کارمندان بخش خصوصی زیرمجموعه وزارت صنایع را تضمین نماید. ده ها هزار تن از این کارگران و کارمندان چندین ماه است که حقوقی دریافت ننموده اند.
وی تصریح کرد: دولت مسئول رسیدگی به مشکلات آنان است و این اقدام را باید با درنظر گرفتن بودجه ای خاص برای آنان جهت حمایت از تولید ملی انجام دهد. دولت باید راه حلی واقعی برای برون رفت از این بحران بیابد.

قبانجی پیرامون اقدام وحشیانه داعش مبنی بر سوزاندن خلبان اردنی به صورت زنده نیز تاکید کرد: این گروه های تیره اندیش و خشک مغز یک انسان را به آتش می کشند و افتخار هم می کنند! این اقدام نشانگر دو چیز است؛ نخست آنکه داعش گروهی است که از هیچ اقدام وحشیگرانه ای امتناع نمی کند. دوم خطر تروریسم است که هر روز گسترش می یابد و همه در برابر آتش توپخانه ی آن قرار دارند. این خطرات همه را به موضع گیری جدی و هماهنگ در برابر داعش فرا می خواند.
امام جمعه نجف در محور دیگر از سخنان خود به تحولات یمن پرداخت و گفت: امروز، یمن وارد مسیر اصلاحات سیاسی شده و این مهم با حضور گسترده مردم میسر شده است. یمن در صدد تشکیل نظامی سیاسی توام با ثبات و آرامش است و برای رسیدن به این هدف چاره ای جز مشارکت کلیه ی اقشار مردم وجود ندارد. بی شک روش گفتگو، راه حل کلیه مشکلات است و مسیر را برای بهره گیری از کلیه ی ظرفیت های ملی و استفاده از سایر نخبگان این کشور فراهم خواهد نمود.
بحرین نیز همچون هفته های گذشته از موضوعات مهم در سخنان قبانجی بود. وی در این زمینه گفت: با توجه به تمامی درخواست ها و هشدارها، رژیم آل خلیفه همچنان به سرکوب ملت خود ادامه می دهد و تلاش می کند تظاهرکنندگان مسالمت جو – که از شهروندان اصیل این کشور هستند- را سلب تابعیت نماید. ما تاکید می کنیم که سلب تابعیت بدین روش جنایتی قانونی است و همین روزها منتظر سقوط حاکمان بحرین همچون سایر طاغوت ها در جهان هستیم.
19

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 1 = هفت