یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3111
شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۲۶

امام جمعه نجف خطاب به مردم نینوا: سرکردگان داعش به ترکیه وسوریه گریخته اند

سیدصدرالدین قبانجی تاکید کرد: پیروزی های محقق شده به دست نیروهای عراقی در تکریت نشانه ی قدرت مردم عراق در عقب راندن تروریست های داعشی است.

سیدصدرالدین قبانجی تاکید کرد: پیروزی های محقق شده به دست نیروهای عراقی در تکریت نشانه ی قدرت مردم عراق در عقب راندن تروریست های داعشی است.

به گزارش شفقنا از خبرگزاری براثا؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه نجف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد با بشارت «آمدن رحمت» به اهالی نینوا گفت: پس از این عِرض و مال و ناموس شما مصون است و دیگر دشمن، نبردی با کسی جز نیروهای ارتش و دلاوران مردمی نخواهد داشت.

وی افزود: قهرمانی ها و جانفشانی های نیروهای مردمی و ارتش، موجب سربلندی ما و تحقق آرزوهای مظلومین است.

قبانجی تاکید کرد: گروه های تروریستی تکفیری و داعشی شکست های سنگینی خورده و سرکرده های آنها به سوریه و ترکیه گریخته اند. جان و مال اهالی نینوا در امان است و ما تنها با کسانی می جنگیم که با ما سر جنگ دارند.

خطیب جمعه نجف خواستار حمایت از آوارگان تکریتی شد و از دولت عراق و وزارتخانه های ذیربط و هلال احمر جهت حمایت از هزاران آواره تکریتی قدردانی کرد.

وی افزود: ما شیعیان مبشران رحمت برای جهانیان هستیم و شعار ما رحمت و هدفمان آزادی انسان ها، حفاظت از دین و دفاع از عراق است.

قبانجی در محور دیگری از سخنان خود هجوم برنامه ریزی شده و سرشار از بی اخلاقی به شهر نجف را محکوم نمود و تاکید کرد: ما طی چند سال اخیر شاهد عملیاتی برنامه ریزی شده جهت رخنه کردن فساد در این شهر و نابودی قداست و منحرف کردن جوانان بوده ایم.

وی تصریح کرد: اقداماتی هدفمند جهت ازاله قدسیت از شهر نجف در حال انجام است و نمونه های آن را می توان در فعالیت های روز ولنتاین در خیابان الروان و مسابقه زشت و مستهجن دوچرخه سواری زنان دید. تلاش هایی از سوی جناح های آشکار و مسئول در شهر نجف در حمایت از فساد و محاربه با دین به صورت شبانه روزی در حال انجام است و در پسِ این هجوم کشورهای مختلف با هدف های گوناگونی هستند.

امام جمعه نجف در ادامه گفت: ما این اقدامات را محکوم می کنیم و به درگاه خداوند از این اعمال پناه می بریم. از پلیس نجف که در برابر این مسابقه موضعی حسینی و حیدری(ع) گرفت و به زنان دوچرخه سوار اجازه ورود به مرکز شهر را نداد نیز تشکر می کنیم.

قبانجی در محور دیگری از سخنان خود به دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد با حضرت آیت الله سیستانی اشاره کرد و تاکید نمود: این دیدار نشان دهنده ی تاثیر پیام آیت الله سیستانی مبنی بر همزیستی مسالمت امیز مردم عراق در داخل و خارج از کشور و برخورد همراه با احترام آنان نسبت به جهانیان بود. این، پیام اسلام و پیام شیعه است.

4

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 + = پانزده