یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳ - May 12, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 5519
یکشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۴ - ۶:۴۱

امام جمعه نجف: انفجارهای داعش در برخی کشورها، ضرورت ترویج فرهنگ اعتدال را اثبات می کند

سید صدرالدین قبانجی انفجارات و اقدامات تروریستی داعش در برخی کشورها را دلیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ اعتدال و مبارزه با اندیشه های خطرناک افراطی برشمرد.

سید صدرالدین قبانجی انفجارات و اقدامات تروریستی داعش در برخی کشورها را دلیلی بر ضرورت ترویج فرهنگ اعتدال و مبارزه با اندیشه های خطرناک افراطی برشمرد.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ قبانجی در خلال خطبه های نماز جمعه نجف اشرف- که در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد نمود گفت: آمادگی کامل برای آزادسازی استان انبار وجود دارد و به یاری خدا همین روزها خبر آزادسازی این استان را خواهیم شنید.

قبانجی از موضع ملت عراق مبنی بر گرامیداشت شهدای کویت قدردانی کرد و از دولت کویت نیز به خاطر اتخاذ اقداماتی برای مبارزه با تکفیری گری تشکر نمود. وی همچنین به خانواده این شهداء تسلیت گفت و خواستار بازداشت و مجازات عوامل این انفجارات شد.

خطیب جمعه نجف ضمن عرض تسلیت به ملت کویت تاکید کرد: امروز تک تک ما باید در ترویج فرهنگ اعتدال و تشکیل اجماعی عربی و اسلامی جهت مبازه با اندیشه های افراط گرایانه و ریشه کن کردن وهابیت تلاش کنیم چرا که وهابیت پایه گذار تکفیری گری است.

قبانجی افزود: انفجارات کویت، تونس و فرانسه، امتداد شعله های تروریسم به اروپا و کشورهای عربی در آفریقاست، چیزی که ما را به انتشار فرهنگ اعتدال دعوت می کند.

امام جمعه نجف کتابت ۱۳۹ رساله دکترا و کارشناسی ارشد در دانشگاه های سعودی علیه شیعیان- که یکی از آنها “السيف الباتر في قطع رقاب الشيعة الكوافر”( شمشیر بران در قطع گردن شیعیان کافر) نام دارد- را تغذیه کننده اندیشه تکفیری گری برشمرد و گفت: این موضوع سوالی را پیش می آورد که چه کسی داعش را پایه ریزی کرد و پرورش داد؟

قبانجی در محور دیگری از سخنان خود اشاره کرد: هزاران تن از جوانان استان انبار به نیروهای مردمی عراق پیوستند تا با داعش مبارزه کنند و ان شاء الله به زودی خبر آزادسازی این استان را می شنویم.

وی خواستار بازگشت آوارگان به مناطق خود پس از آزادسازی شد و از دولت عراق نیز خواست تا به آنان در سر و سامان دادن به وضعیت زندگی شان کمک نماید.

قبانجی پیرامون بحران آب در برخی مناطق عراق نیز تاکید کرد: به زودی این بحران که دو هفته از عمر آن می گذرد در چهارچوب تلاش های مشترک عراق با کشور ترکیه از میان خواهد رفت.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


شش × 9 =