دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۰۳ - May 20, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3982
شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۱۳

امام جمعه نجف اشرف قطعنامه شورای امنیت درباره یمن و حمله عربستان را محکوم کرد

سیدصدرالدین قبانجی با موضع گیری شفاف در برابر افزایش بهای برق مصرفی برخی شهروندان عراقی، این سیاست را مغرضانه و غیر قابل توجیه دانست.

سیدصدرالدین قبانجی با موضع گیری شفاف در برابر افزایش بهای برق مصرفی برخی شهروندان عراقی، این سیاست را مغرضانه و غیر قابل توجیه دانست.

به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه نجف اشرف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد، افزود: داعش تلاش می کند تا پس از شکست مفتضحانه تکریت دوباره نفسی تازه کند و روحیه خود را بازیابد.

وی تاکید کرد: آنچه در استان انبار رخ می دهد بحرانی حقیقی به دلیل دوگانگی اقدامات نیروهای مردمی و ائتلاف بین المللی است.

قبانجی افزود: نیروهای مردمی ما آماده اند تا مسئولیت خود را به طور کامل انجام دهند و معجزه ای جدید خلق کنند اما آنها منتظر چتر حمایت هوایی وطنی- و نه اجنبی – هستند. آنان منتظر هماهنگی اهالی انبار و حل مشکل هواپیماهای ائتلاف هستند.

وی تصریح کرد: اگر این مشکلات حل شود نیروهای مردمی قادرند تا تاج آزادی را بر سر انبار بگذارند و این استان را از چنگال تروریست های داعشی رهایی بخشند.

خطیب جمعه نجف در بخش دیگری از سخنان خود سیاست افزایش نرخ جدید برق مصرفی توسط دولت عراق را مغرضانه خواند و پرسید: چرا این نرخ گذاری، تنها استان های مرکزی و جنوبی عراق را شامل می شود. بی شک نیت درستی پشت این تصمیم نیست و هرگونه توجیهی در این زمینه غیر قابل قبول می باشد.

وی گفت: وزرات نیرو باید در این تصمیم تجدید نظر کند و این نرخ را که با جمعیت فقیر – که بیش از ۲۶ درصد مردم عراق را تشکیل می دهد- سازگاری ندارد، تعدیل نماید.

قبانجی تاکید کرد: دولت اگر می خواهد با افزایش بهای برق مشکل مالی خود را مرتفع نماید باید در گام نخست سفرهای خارجی غیرضروری مسئولان را کاهش دهد و از حقوق مسئولین بکاهد یا نظری به بازنشستگی اعضای حزب بعث جنایتکار بکند. بی شک اعزام گروه های پرتعداد به خارج از کشور هزینه های سنگینی را در پی دارد که همه آن از حلقوم ملت عراق دریغ داشته می شود. دولت اگر قصد دارد منابع مالی خود را افزایش دهد باید در سیاسیت های مالی خود تجدید نظر نماید چرا که میلیاردها دلار برای پرداخت حقوق فضایی ها( کارمندان صوری) صرف می شود.

امام جمعه نجف تاکید کرد: فقراء نسبت به دیگر مردمان، صبر، اخلاص و بخشندگی بیشتری نسبت به دولت و حکومت خود دارند.
وی پیرامون نزدیک شدن سالروز شهادت شهید محراب- شهید سید محمدباقر حکیم- نیز گفت: شهید حکیم خصلت های ویژه ای را در خود جمع کرده بود که مهمترین آنها فقاهت، جهاد سیاسی و مسلحانه و صبر و استقامت در سخت ترین شرایط ممکن بود.

قبانجی تصریح کرد: ایشان حتی در سخت ترین شرایط علم و تالیف کتب را رها نکردند و از درد و رنج مردم جدا نشدند. شهید محراب جهاد سیاسی را برای دین، وطن و ملت خود بنیان نهادند و این پیروزی مبارک مردم عراق را با شهادت خود در اول رجب تکمیل نمودند.

وی در مورد نزدیک شدن روز شهید در عراق نیز افزود: شهدای این ملت در سخت ترین و طولانی ترین نبردها وارد شدند. در روزگاری که تروریست های داعش به نام دین و به طور مشخص به نام اسلام مردم بی گناه را قتل عام می کنند ارزش اخلاص شهدای ما نمایان می شود. من به نوبه خود شهادت فرزندان ملت را به خانواده های آنان تسلیت و بر گردن آوریختن این مدال افتخار آمیز را به آنان تبریک عرض می کنم

قبانجی در محور پایانی سخنان خود تاکید کرد: دخالت نظامی در یمن در عرصه ی میدانی هیچ گونه پیشرفتی نداشته است این درحالی است که بیش از ۱۲۰۰ حمله هوایی علیه مردم یمن صورت گرفته است و بیش از ۲۵۷۰ شهید در پی این حملات بر جای مانده است.

وی از تصمیمات شورای امنیت در حمایت از ظالم و علیه ملت یمن ابراز شگفتی نمود و گفت: ما این تصمیمات را به شدت محکوم می کنیم.

9

برچسب ها :
دیدگاه شما


سه − 1 =