سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13788
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۵:۲۸

امام جمعه نجف اشرف ترور «الصماد» را محکوم کرد

امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز نماز، حملات هوائی جنگنده های عربستان سعودی به یمن را که منجر به کشته شدن «صالح الصماد» رئیس شورای عالی یمن شد، به شدت محکوم کرد.

امام جمعه نجف اشرف در خطبه های امروز نماز، حملات هوائی جنگنده های عربستان سعودی به یمن را که منجر به کشته شدن «صالح الصماد» رئیس شورای عالی یمن شد، به شدت محکوم کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید «صدر الدین قبانچی» در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اوضاع کنونی عربستان سعودی، گفت: وهابیت در این کشور مرد و نظام قبیله ای تکفیری در این کشور نیز در حال احتضار بسر می برد و اوضاع در این کشور به حدی رسیده است که کاخ سلطنتی در قلب ریاض پایتخت این کشور شبانه شاهد تیراندازی می شود.
وی در ادامه خطبه های نماز با اشاره به وجود فشارهای بین المللی برای آزاد کردن سردمداران رژیم سابق که دست هایشان به خون ملت عراق آغشته شده است، افزود: جرم این افراد با شواهد و مدارک به اثبات رسیده است، بنابراین صحبت از آزاد کردن آنها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
امام جمعه نجف اشرف با اشاره به نزدیک شدن زمان انتخابات پارلمانی در این کشور، مردم را به شرکت گسترده در آن دعوت کرد.
وی افزود: مردم هم اکنون با الهام گرفتن از رهنمودهای مرجعیت آماده اند تا با تمام توان خود وارد صحنه شوند.
او با انتقاد از برخی افراد که به خاطر وجود فساد مالی و اداری مردم را به شرکت نکردن در انتخابات دعوت می کنند، گفت: شرکت نکردن در انتخابات، کاری قابل توجیه نیست چرا که متهم کردن همه مسئولان به فساد به معنای متهم کردن تمام ملت عراق می باشد، ملتی که می تواند افراد صالح به جامعه تحویل دهد.
وی تاکید کرد: شرکت گسترده در انتخابات و رقابت کردن در آن در چارچوب معیارهای شرعی، ملی و اخلاقی می تواند همه توطئه های دشمنان را نقشه بر آب کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 3 = یک