جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1097
یکشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱

الکربلایی: باید از ارزش‌های قدسی زیارت اربعین حفاظت کنیم

خطیب نماز جمعه شهر کربلا با اشاره به حضور میلیونی زائرین به خصوص از خارج از عراق نسبت به سالهای گذشته بر لزوم برنامه ريزي مناسب براي سال هاي بعد تاكيد كرد.
شیخ عبدالمهدی الکربلایی در نماز جمعه امروز كربلا اظهار كرد: زائران با طی هزاران کیلومتر و با سختی های فراوان وارد عراق شده اند كه اين امر نشان مي دهد شيعيان چه ارادت بالايي به امام حسين(ع) دارند.
وی به اهمیت زیارت اربعین نزد ائمه اطهار اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین سنت ائمه اطهار (ع) بوده و آنان بودند که در تاریخ با طی هزاران کیلومتر خود را به زیارت جدشان اباعبدالله الحسین (ع) به کربلا می رساندند.
خطیب نماز جمعه کربلا گفت: زیارت اربعین حسینی، سفری عادی نیست بلکه سفری الهی است و دارای ارزشی بالا نزد خداوند و ائمه اطهار است.
الکربلایی افزود: در روایت ها آمده است که یک زیارت اربعین معادل ۳۰ حج واجب به همراه پیامبر اکرم (ص) است و لازم است که ما شیعیان ارزش های قدسی زیارت اربعین را حفظ کنیم و خدا را شاکریم که خداوند این توفیق و برکت را به ما شیعیان بخشیده است.
وی تصریح کرد: این را نیز باید بدانیم که حرکت عظیم اربعین به سوی کربلا با رهبری حضرت قائم (عج) در حال انجام است.
الکربلایی به آمار چشم گیر زائران امسال که از کشورهای خارجی وارد عراق شده اند اشاره کرد و گفت: در سال گذشته مجموع زائرینی که از خارج عراق به کربلا آمده بودند ۷۹۰ هزار زائر بود ولی امسال نزدیک به دو میلیون زائر فقط از خارج از عراق وارد کربلا شده اند.
خطیب نماز جمعه کربلا افزود: این تفاوت آمار امسال به سال گذشته را که می بینیم احساس می کنیم در سالهای دیگر نیز بیش از این افزایش در ورود زائرین به عراق داشته باشیم.
وی تصریح کرد: لازم است به منظور فراهم کردن وسایل رفاهی و توجه بیشتر در مرزهای عراق برای استقبال زوار در سال های دیگر اندیشیده شود.
الکربلایی گفت: یک روز مانده به اربعین حسینی شاهد ورود میلیون ها زائر هستیم و جا دارد تشکر و قدردانی ویژه ای نیز از متولیان مواکب مردمی و نیروهای نظامی، اورژانس به خصوص در شهرهای کربلا و نجف که در ارائه نظم و تسهیل و خدمت گذاری شبانه روز در حال فعالیت هستند تشکر کنیم.
خطیب نماز جمعه شهر کربلا از پیروزی های خوب ارتش عراق و نیروهای مردمی علیه داعش خبر داد و گفت: در روزهای گذشته شاهد این بودیم که فرزندان غیور این کشور با شجاعت در مقابل دشمنان اسلام ایستادگی کردند و ضربات و خسارات محکمی به داعشیان وارد کردند.
وی افزود: در مناطقی چون اطراف شهر سامرا که داعش تصمیم به ورود به شهر داشت مورد حمله نیروهای ارتش عراق قرار گرفت و دشمن شکست سنگینی را متحمل شد.
الكربلايي در توصیه ای به وزارت دفاع عراق گفت: با تمام قوا برای بازپس گیری مناطق در حال اشغال داعش تلاش کنید و برنامه‌های دقیق نظامی برای حملات خود تدارک ببینید.
خطیب نماز جمعه شهر کربلا در پایان از تمامی رسانه ها و خبرنگاران که وقایع مراسم اربعین حسینی را لحظه به لحظه به تمام جهان مخابره کردند، تشکر ویژه کرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 7 = پانزده