جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3527
شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۹:۵۸

القبانچی: «طوفان کوبنده» آغازی بر اضمحلال هم‌پیمانان عربستان است

سید صدرالدین قبانجی در خطبه های نماز جمعه نجف گفت: موفقیت مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در لوزان سوئیس پیروزی بزرگی برای تهران محسوب می شود چرا که دولت های استکباری مجبور به اعلام توافق در زمینه ی هسته ای با ایران شدند.

سید صدرالدین قبانجی در خطبه های نماز جمعه نجف گفت: موفقیت مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی در لوزان سوئیس پیروزی بزرگی برای تهران محسوب می شود چرا که دولت های استکباری مجبور به اعلام توافق در زمینه ی هسته ای با ایران شدند.
به گزاش شفقنا از خبرگزاری براثا؛ قبانجی در خطبه سیاسی نماز جمعه نجف- که در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد شد- تاکید کرد: تکریت با نیروی بازوی رزمندگان عراقی و بدون نیاز به هیچ گونه کمک ائتلاف بین المللی آزاد شد.
وی اشاره کرد: وحدت کشورهای عربی و سران آنها در تجاوز آشکار به خاک یمن و حقوق ملت آن روند فروپاشی حکومت آنان را تسریع نمود.
قبانجی گفت: تکریت بدون نیاز به کمک های خارجی آزاد شد، همانگونه که همه شاهد بودیم داعشی ها همچون موشهایی هراسان به دنبال مکانی برای پناه گرفتن می گشتند. آزادسازی تکریت نقطه ی عطفی در تاریخ عراق محسوب می شود چرا که این شهر، پیشتر برای داعشی ها همچون قلعه ای پولادین به شمار می آمد و از آن برای طرح ریزی نقشه هایشان بهره می بردند.

خطیب جمعه نجف همچنین خواستار بازسازی مناطق آزاد شده و بازگشت اهالی این مناطق به خانه و کاشانه ی خود پس از پاکسازی آن شد.
گفتنی است در تاریخ ۳۱ مارس گذشته بود که نخست وزیر عراق- حیدرالعبادی- ورود نیروهای عراقی به شهر تکریت و برافراشته کردن پرچم این کشور بر فراز ساختمان استانداری صلاح الدین را اعلام کرد و تاکید نمود: آزادسازی تکریت، تنها با خون رزمندگان عراقی میسر شد.
قبانجی در خصوص تحولات یمن نیز تاکید کرد: تجاوز به یمن امری غیر قابل قبول است.
وی همچنین صبر و ایستادگی مردم یمن در برابر تجاوز آشکار عربستان سعودی و همپیمانان عرب وی را ستود و شرکت کشورهای عرب در حمله به یمن را”مایه تاسف” خواند.
قبانجی عملیات محور عرب مرتجع موسوم به« طوفان کوبنده» را نقطه شروع اضمحلال حکومت کشورهای همپیمان سعودی دانست و عنوان کرد: این طوفان کوبنده به جای اینکه علیه اسرائیل و در دفاع از ملت مظلوم فلسطین باشد ضد ملت یمن صورت می گیرد.
وی در محور دیگری از سخنان خود گفت: مذاکرات ایران و کشورهای۵+۱ در لوزان، پیروزی بود که پس از ۱۰ سال تلاش این کشور برای دفاع از حقوق هسته ای خود به دست آمد.
امام جمعه نجف تاکید کرد: برخی کشورها مخالف این توافق بودند اما سرانجام قدرت های جهانی مجبور شدند تا حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و به آن تن در دهند.

5

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 × چهار =