چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1495
شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۳ - ۶:۲۷

القبانچی: بازداشت شیخ السلمان به معنای پافشاری بر سیاست سرکوب است

امام جمعه نجف اشرف:بازداشت شیخ السلمان نشانگر پافشاری رژیم بحرین بر سیاست سرکوب و مصادره آزادی بیان و به حاشیه راندن شیعیان و علمای آنان محسوب می شود.

امام جمعه نجف اشرف:بازداشت شیخ السلمان نشانگر پافشاری رژیم بحرین بر سیاست سرکوب و مصادره آزادی بیان و به حاشیه راندن شیعیان و علمای آنان محسوب می شود.
سیدصدرالدین قبانجی گفت: طلیعه ی نصرت و پیروزی الهی در افق عراق می درخشد و امروز شاهد آن هستیم که عناصر تروریست زنان و فرزندان خود را از عراق خارج می کنند تا زمینه را برای فرار مهیا نمایند.
به گزارش شفقنا از فرات نیوز؛ قبانجی که خطبه های نماز جمعه نجف اشرف را در حسینیه فاطمیة الکبری ایراد می کرد، گفت: تصمیم دولت مبنی بر پس گرفتن درخواست تجدید نظر در ماده قانونی بیست و یکم از قانون اساسی عراق، گامی قانونی در راستای اجابت درخواست شهروندان می باشد و نابود کردن هر گونه اندیشه ی جدایی طلبانه است.
وی اشاره کرد: اعتراض به قانون استان های غیر منظم در اقلیم خودگردان- که توسط دولت پیشین انجام شد- موجب تعطیلی بسیاری از پروژه های عمرانی گردید.
قبانجی از تصمیم دولت مبنی بر پس گرفتن درخواست تجدید نظر به منظور اعطای اختیارات بیشتر و گسترده تر به این استان ها استقبال نمود. وی تصریح کرد: این اختیارات، موجب تسریع در روند عمران و آبادانی استان های مذکور خواهد شد و این قانون در حقیقت پاسخی به درخواست های مردم است. در ضمن سازندگی در این استان ها موجب از میان رفتن هر گونه اندیشه ی تجزیه گرانه و استقلال طلبانه است.
قبانجی اظهار امیدواری کرد که سال ۲۰۱۵ میلادی سال ریشه کن کردن داعش و پاکسازی عراق از گروه های تروریستی باشد و آوارگان در داخل و خارج از کشور به خانه و کاشانه ی خود بازگردند.
محور دیگر سخنان خطیب جمعه نجف، برگزاری مراسم شهادت امام حسن عسکری(ع) بود، وی در این زمینه گفت: این زیارت با حضور ۳ میلیون زائر در سامراء برگزار گردید و مراسم باشکوهی بود. این گردهمایی بزرگ پیامی آشکار جهت برپایی شعائر خداوندی در هر حال بود و مردم شرکت کننده در این حماسه بزرگ، مردم اعلام کردند که برای مواجهه با گروه های تروریستی همیشه آماده هستند.
وی همچنین از دستگاه های امنیتی و نیروهای مردمی و کاروان های عزاداری به خاطر فراهم آوردن تمامی شرایط جهت بزرگداشت این زیارت قدردانی نمود.
قبانجی تاکید کرد: انفجاری که در این مراسم رخ داد نشانگر روح دشمنی گروه های تروریستی با اهل بیت(علیهم السلام) و شیعیان آنان بود.
محور پایانی سخنان امام جمعه نجف را مسائل بین المللی تشکیل می داد. قبانجی با محکوم کردن اقدام حکومت بحرین مبنی بر بازداشت شیخ علی سلمان- دبیرکل جمعیت مخالف رژیم الوفاق- این گام را پایمال کردن آشکار آزادی های سیاسی و سرکوب کردن آزادی بیان و اندیشه دانست و آن را اقدامی فرقه گرایانه و سخت گیری بر شیعیان اهل بیت(ع) برشمرد.
وی افزود: بازداشت شیخ سلمان نشانگر پافشاری رژیم بحرین بر سیاست سرکوب و مصادره آزادی بیان و به حاشیه راندن شیعیان و علمای آنان محسوب می شود.
1

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت − 4 =