جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2123
شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۴۳

العبادی: پس گرفتن موصل ممکن است

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز جمعه تاکید کرد نیروهای نظامی عراق توانایی پس گرفتن موصل را که به اشغال گروه تروریستی مسلح داعش در آمده است، دارند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، روز جمعه تاکید کرد نیروهای نظامی عراق توانایی پس گرفتن موصل را که به اشغال گروه تروریستی مسلح داعش در آمده است، دارند.
به گزارش شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، نخست وزیر عراق تصریح کرد تنها مشکلی که برای پس گرفتن کنترل شهر موصل در شمال عراق از دست گروه افراط گرای داعش وجود دارد این است که میان نیروهای نظامی که نزدیک موصل مستقر شده اند و دیگر یگانهای ارتش و همچنین نیروهای ائتلاف ضدداعش امکان ارتباط زمینی وجود ندارد.
حیدر العبادی که در مجمع اقتصاد جهانی داووس سخن می گفت، خاطر نشان کرد: شماری از نیروهای ما شامل پیشمرگه های کرد و نظامیان ارتش عراق در منطقه موصل مستقر هستند. چیزی که ارتش برای پس گرفتن موصل نیاز دارد ایجاد ارتباط زمینی با این نیروها است . این کار غیرممکن نیست و ما در حال حاضر برای ایجاد این ارتباط زمینی تلاش می کنیم.
ژنرال لیود اوستن، رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، هفته پیش به روزنامه وال استریت ژورنال اعلام کرد آمریکا و عراق خود را برای یک تهاجم نظامی گسترده در بهار یا تابستان آینده بر ضد داعش به منظور پس گرفتن موصل آماده می کنند.
حیدر العبادی افزود: در بسیاری از نبردها با داعش ما با تعجب شاهد این بوده ایم که ستیزه جویان این گروه فرار را بر قرار ترجیح داده اند و شاید در نبرد برای پس گرفتن موصل نیز شاهد چنین وضعیتی باشیم. آنها دیگر اراده قویی برای مبارزه کردن ندارند و این یک تغییر در وضعیت راهبردی داعش محسوب می شود چرا که عناصر این گروه روحیه لازم را برای مقاومت و مبارزه ندارند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از داووس، حملات هوایی آمریکا و متحدان این کشور در مبارزه با داعش به تازگی بر منطقه موصل متمرکز شده است تا فشارها بر این گروه افراط گرا افزایش یابد. نیروهای پیشمرگه کرد عراقی نیز حملات زمینی موفقی برای پس گرفتن کنترل محورهای مواصلاتی نزدیک موصل که در تصرف داعش بود، انجام داده اند.
ائتلاف چندملیتی ضدداعش به سرکردگی آمریکا که از اوایل اوت گذشته حملات هوایی را برضد مواضع این گروه در عراق انجام می دهد، اعلام کرده که جلو پیشروی داعش را در عراق گرفته است اما افراط گرایان همچنان بخش عمده مواضع خود را در عراق حفظ کرده اند.
نخست وزیر عراق در مجمع اقتصاد جهانی داووس بار دیگر از جامعه جهانی کمکهای تسلیحاتی بیشتری را برای مبارزه با داعش درخواست کرد. وی پنجشنبه گذشته نیز در نشستی که در لندن با حضور نمایندگان ائتلاف چندملیتی ضدداعش تشکیل شده بود، همین درخواست را مطرح کرده بود.7

برچسب ها :
دیدگاه شما


− 2 = پنج