چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳ - May 15, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 6719
شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۶:۱۳

العبادی: بسته اصلاحاتی جدیدی در راه است

نخست وزیر عراق، با بیان اینکه به اصلاحات ادامه خواهد داد؛ از بسته اصلاحاتی جدیدی خبر داد.

نخست وزیر عراق، با بیان اینکه به اصلاحات ادامه خواهد داد؛ از بسته اصلاحاتی جدیدی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری العهد، «حیدرالعبادی» نخست‌وزیر عراق در دیدار شورای استانداری و استاندار «صلاح الدین» با وی، بر ضرورت تلاش بیشتر در زمینه اطلاعاتی و جلوگیری از به خطر افتادن دوباره این استان تأکید کرد.

وی با اشاره به روند اصلاحات و مبارزه با فساد در کشور گفت: باید توجه داشت که اصلاحات علیه کسی نیست و این برنامه ادامه خواهد داشت و بسته اصلاحاتی جدیدی در راه است.

نخست وزیر عراق از مسئولان این کشور خواست تا مردم را وارد درگیری‌های سیاسی نکنند و ادامه داد: اولویت اول برای مردم، تأمین امنیت و ارائه خدمات و نیازهای ضروری آن‌هاست.

نخست‌وزیر عراق، روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد در طول دوره اصلاحات تا کنون ۱۲۳ مسئول بلندپایه عراقی را برکنار کرده است.

«حیدر العبادی» روز یکشنبه (۱۸ مرداد) یک طرح اصلاحات ارائه کرد که به موجب آن، هزینه‌های تحمیلی به بودجه کشور و مشاغل فرمایشی لغو می‌شدند.

این طرح که با حمایت و پشتیبانی مرجعیت عراق و گروه‌های مردمی همراه بود؛ در همان روز توسط کابینه مورد موافقت قرار گرفت و در روز سه‌شنبه (۲۰ مرداد)، پارلمان عراق آن را تصویب کرد.

در این طرح، تشکیل یک کمیته قضایی با حضور قضات خوشنام، برای مجازات مفسدان در نظر گرفته شده است و اصول دادرسی بر این پایه است: «از کجا آورده‌ای؟».

برچسب ها :
دیدگاه شما


6 − شش =