جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3303
یکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۶:۱۰

الصافي :نبرد با داعش سرنوشت هویت، استقلال و تمامیت ارضی ما را مشخص می کند

نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلا خواهان فراهم شدن شرایط جهت بازگشت نخبگان به عراق و رسیدگی به وضعیت رزمندگان شد.

نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در کربلا خواهان فراهم شدن شرایط جهت بازگشت نخبگان به عراق و رسیدگی به وضعیت رزمندگان شد.

به گزراش شفقنا از فرات نیوز ،سید احمد الصافی از مسئولین عراقی خواست تا بستر برای بازگشت کلیه نخبگان علمی به کشور فراهم شود و رسیدگی و اهتمام به وضعیت رزمندگان عراقی در اولویت قرار گیرد.

صافی که خطبه های نماز جمعه کربلا را در حرم مطهر امام حسین(ع) ایراد می کرد گفت: ما دست برادران رزمنده خود را در ارتش و نیروهای مردمی و عشایر غیور به گرمی می فشاریم، برادرانی که با ایستادگی در برابر گروه های تروریستی صفحه ای درخشان را به تاریخ این آب و خاک افزودند.

وی اشاره کرد: همبستگی و فشرده بودن صفوف مبارزه در میان طیف های مختلف مردم عراق نقش بزرگی در طرد تروریست ها از مناطق آباد کشور دارد. بی شک دشمن در پی یافتن نقاط ضعف ماست و قصد نفوذ و از هم گسستن وحدت ملت را دارد به همین دلیل باید میزان همدلی بین مردم را بالا برد.

صافی افزود: ارتش عراق و برادارن داوطلب تنها به قصد دفاع از وطن عزیزمان می جنگند، وطنی که مهد تمدن های عظیمی بوده است و در برابر هر گونه تلاشی جهت تغییر هویت و چپاول ثروت هایش هرگز سر فرود نیاورده است. رزمندگان ما برای آنکه عراق، آقای خودش باشد درد و رنج های بسیاری را متحمل شده اند و چه بسیار خونهای پاکی که برای دفاع از کرامت، مقدسات، هویت و فرهنگ ما بر این خاک ریخته است.

خطیب جمعه کربلا در ادامه گفت:امروز، فرزندان قهرمان ما در جبهه های جنگ وارد نبردی سرنوشت ساز شده اند که نهایت اهمیت را در دفاع از عراق دارد، نبردی که سرنوشت هویت، استقلال و تمامیت ارضی ما را مشخص می کند.

وی اشاره کرد: اگر ما از کمک های واصله از سوی دوستان و برادرانمان در مبارزه با تروریسم قدردانی می کنیم این هرگز بدان معنا نیست که ما از هویت و استقلالمان چشم پوشی نموده ایم، این، اندیشه ای خطاست که برخی سعی در القای آن به افکار عمومی را دارند. شک نکنید که ما تاریخمان را با خون شهدا و مجروحانمان می نویسیم، تاریخی که آغشته به خون تمامی طیف ها و قومیت های مردم عراق است.

صافی گفت: ضروری است مستندات این روزها با دقت حفظ شود تا آیندگان سرگذشت دلاوری های مردم این عصر را در نهایت درستی بخوانند.

وی ادامه داد: این پیروزی ها و دلاوری ها در دفاع از کشور وظیفه ی مسئولین دولتی را در اهتمام بیشتر به وضعیت کلیه رزمندگان سنگین تر می کند تا نهایت تلاش خود را برای حفاظت از دستاوردهای اخیر داشته باشند، نباید برای تاخیر در پرداخت حقوق رزمندگان بهانه های غیرمعقول و غیر منطقی آورد.

صافی تصریح کرد: امتی که شهید می دهد امتی سخاوتمند است و دولت باید نیازهای فرزندان این امت را برآورده سازد.
خطیب جمعه کربلا در محور دیگری از سخنان خود به استفاده از تمامی ظرفیت های علمی کشور عراق اشاره کرد و گفت: چندین بار بر ضرورت استفاده از استعدادهای وطنی در تمامی تخصص ها تاکید کرده ایم متاسفانه اقدامات روتین اداری که به دور از واقعیت های موجود می باشد موجب طرد این استعدادها و مهاجرت آنان به کشورهای بیگانه شده است این در حالی است که بسیاری از آنها تشنه ی خدمت به کشور هستند و مدارج عالیه ی تحصیلی را نیز کسب کرده اند. باید بستر مناسبی برای بازگشت این نخبگان به کشور فراهم شود چرا که عراق، امروز بیش از هر زمان دیگری به وجود آنان نیاز دارد.

14

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ 1 = پنج