جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 1148
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۹:۵۳

الجعفری: چین به عراق پیشنهاد کمک نظامی داده است

وزیر امور خارجه عراق گفت که 'وانگ یی' همتای چینی وی به بغداد برای کمک به مبارزه با تروریست های داعش پیشنهاد کمک نظامی داده است.

‘ابراهیم الجعفری’ وزیر امور خارجه عراق گفت که ‘وانگ یی’ همتای چینی وی به بغداد برای کمک به مبارزه با تروریست های داعش پیشنهاد کمک نظامی داده، با این تفاوت که این کمک ها جدای از حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا است.
به گزارش شبکه خبری راشاتودی، وزیر امور خارجه عراق افزود: پکن برای کمک به بغداد از طریق حملات هوایی داوطلب شده است، اگرچه به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا ملحق نخواهد شد.
راشاتودی پیشنهاد چین را گامی خارج از سیاست رسمی این کشور در زمینه مداخله نداشته در امور داخلی کشورهای دیگر دانست، اگرچه پکن به کشورهای بسیاری سلاح می فروشد.
به گفته جعفری، وزیر خارجه چین اعلام کرده که سیاست این کشور اجازه مشارکت در ائتلاف بین المللی ضد داعش را نمی دهد.
وزیر خارجه عراق گفت که از این ابتکارعمل استقبال کردم و گفتم که عراق آماده است با ائتلاف ضد داعش تعامل داشته باشد و در عین حال با کشورهای دیگر خارج از این ائتلاف همکاری کند.
جعفری افزود: بغداد خواستار حضور سربازان خارجی در خاک خود نیست، زیرا نگران است که این مساله به تحریک احساسات ضد بیگانگان در میان عراقی ها منجر شود.
وزارت دفاع چین از اظهارنظر در مورد کمک نظامی این کشور به عراق خودداری کرد، اما ‘هونگ لی’ سخنگوی وزارت خارجه چین گفت که وانگ به جعفری گفته است که پکن از تلاش بغداد برای تقویت توان خود جهت مبارزه با تروریسم از طریق تبادل اطلاعات و آموزش افراد حمایت می کند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 × هشت =