جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2342
دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۸:۴۰

الجبوری: کاش طرح سیدعمار حکیم درباره استان انبار اجرا شده بود

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، بر ضرورت اجرای طرح سیدعمار حکیم برای بازسازی استان انبار تأکید کرد و از دولت عراق خواست که هرچه زودتر قانون عفو عمومی را صادر کند.

سلیم الجبوری، رئیس مجلس عراق، بر ضرورت اجرای طرح سیدعمار حکیم برای بازسازی استان انبار تأکید کرد و از دولت عراق خواست که هرچه زودتر قانون عفو عمومی را صادر کند.
الجبوری روز شنبه در سخنرانی خود در کنفرانس گفت‌وگوی ادیان و مذاهب که به همت مؤسسه شهید محراب در دفتر مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد تأکید کرد که کشور در شرایط کنونی به شدت نیازمند طرح شعار «صراحت برای رسیدن به آشتی» است تا بتوان با شناخت واقعی مشکلات در پی حل آنها برآمد و به صلح و دوستی و هم‌زیستی رسید.
او افزود که شاید دانستن واقعیت برای بسیار دشوار باشد اما هزینه های آن کمتر از اتفاقاتی است که درصورت عدم حل مشکلات بر سر همه خواهد آمد و خشک و تر را با هم خواهد سوخت.
الجبوری گفت: «همچنان طرح سیدعمار حکیم برای بازسازی استان انبار را به یاد دارم که در آن به تشکیل نیروهای عشایر مسلح برای دفاع از استان و ادغام این نیروها در دستگاه ارتش عراق تأکید شده بود و همه باید آن زمان برای اجرای این طرح تلاش می کردند و بی توجهی به چنین طرح های خیرخواهانه ای بود که کشور را به اینجا کشاند و هزینه‌های سنگین بر آن بار کرد».
رئیس مجلس عراق تأکید کرد که مجلس عراق با تصویب قوانین مهم در راستای حل اختلافات نقشی حیاتی در این مسیر دارد و به مسئولیت خود در این باره عمل خواهد کرد.
کنفرانس گفت‌وگوی ادیان و مذاهب روز شنبه با حضور عالی‌ترین مقامات سیاسی عراق در مجلس اعلای اسلامی عراق در بغداد برگزار شد.
2

برچسب ها :
دیدگاه شما


هشت × = 24