یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳ - May 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3257
شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۶:۰۴

اظهارات العبادی درباره همکاری ایران و سردار سلیمانی در جنگ با تروریست‌های داعش

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، هشدار داد که اگر داعش ادامه پیدا کند هیچ ارتشی در منطقه نمی‌تواند در برابر آن بایستد و تأکید کرد که نابودی داعش به نفع همه است.

نخست وزیر عراق در گفت‌وگو با شبکه امریکایی ای بی سی، تأکید کرد که تروریست‌ها بسیار خطرناک‌اند و میلیون‌ها عراقی در مناطقی زندگی می‌کنند که به اشغال تررویست‌ها درآمده و افزود که اگر در زمان مناسبت کار تروریست‌ها را پایان ندهیم هیچ ارتشی نخواهد توانست در برابرشان بایستد.

العبادی درباره حضور سردارد سلیمانی در عملیات مبارزه با تروریست‌ها گفت که وی به جبهه‌ها سرکشی می‌کند و در حال رفت و آمد است و تأکید کرد که سردار سلیمانی در عراق نمی‌ماند و همیشه در حال رفت و آمد است و افزود که در سفر اخیر خود به سامراء سردار سلیمانی را ملاقات نکرده است.

او درباره کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به ارتش عراق در جنگ با داعش گفت که این کمک‌ها به صورت مشاوره نظامی است و تأکید کرد که ایران نیز نگران خطر داعش است و برای همین با عراق همکاری می‌کند و درباره تعداد مستشاران نظامی ایرانی در عراق تعداد آن‌ها را پنجاه تا شصت تن دانست.

نخست وزیر عراق تأکید کرد که امریکا مشکلی با همکاری‌های ایران در جنگ با تروریسم ندارد زیرا دولت عراق حق دارد از هر راهی که خود تشخیص دهد این مبارزه را پیش برد.

15

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 − = چهار