چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۰۳ - May 1, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 2848
یکشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۹:۰۲

آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی به عراق

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر مسکن و آبادانی عراق با اشاره به آمادگی ایران برای انجام سرمایه گذاری در سه پروژه عمرانی عراق، گفت: ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و شهرسازی به عراق آمادگی لازم دارد.

وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر مسکن و آبادانی عراق با اشاره به آمادگی ایران برای انجام سرمایه گذاری در سه پروژه عمرانی عراق، گفت: ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و شهرسازی به عراق آمادگی لازم دارد.

 

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر شنبه در دیدار با طارق الخیکانی با بیان آنکه ایران آمادگی لازم را در زمینه همکاری های دو جانبه دارد به سفر اخیر خود به عراق اشاره کرد و افزود: در این سفر سرمایه گذاری در اجرای سه پروژه مهم ساخت پل، کمربندی حله، پروژه راهسازی کربلا مطرح شد که ما آمادگی داریم بخشی از سرمایه های این پروژه ها را تامین کنیم.

وی گفت: ما آمادگی داریم تا منابع این پروژه ها را از روش سرمایه گذاری بازگشت سریع سرمایه تامین کنیم اما درصدی از سرمایه این پروژه ها باید توسط کشور میزبان (عراق) تامین شود زیرا در کمتر کشوری صد درصد سرمایه های پروژه های مشارکتی توسط کشور سرمایه گذار و بخشی از سرمایه گذاری ها توسط کشور میزبان تامین می شود.

وزیر مسکن و آبادانی عراق نیز گفت: طی جلسه ای که با نخست وزیر عراق داشتم، وی از سرمایه گذاری ایران استقبال کرد زیرا علاوه بر آنکه ایران سابقه سرمایه گذاری در پروژه های مشابه را دارد، عراق نیز از امنیت برخوردار است و طرف ایرانی می تواند در عراق سرمایه گذاری کند.

الخیکانی با بیان آنکه هیات وزیران عراق آمادگی تامین هرگونه ضمانت نامه هایی که دولت ایران برای اجرای این پروژه ها درخواست می کند را دارد، گفت: دولت عراق آمادگی دارد که درصدی از سرمایه های این پروژه را تامین کند.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ها کمیته ای تشکیل می دهیم تا با حضور نمایندگان دو کشور خواسته های دو طرف مورد بررسی قرار گیرد.

در ادامه آخوندی ضمن استقبال از تشکیل کمیته یادشده، گفت: ما هم آمادگی داریم نمایندگان خود را معرفی کنیم.

وی از آمادگی ایران برای صدور خدمات فنی مهندسی در حوزه راه و شهرسازی به عراق خبر داد و گفت: تقارب فرهنگی دو کشور آنقدر زیاد است که معمولا شرکت های ایرانی خود را در عراق بیگانه نمی دانند و بین شرکت های ایرانی و عراقی همکاری خوبی وجود دارد.

8

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ یک = 4