جمعه ۲۸ اردیبهشت ۰۳ - May 17, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 3737
شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۸:۳۹

آغاز انتقال اعضای اروپایی و شرقی داعش از سوریه به شمال عراق

دهها عضو گروه تروریستی و تکفیری داعش به دستور سرکرده اصلی این گروه، از سوریه به عراق منتقل می‌شوند تا مانع پیشروی بیشتری نیروهای عراقی شوند.

دهها عضو گروه تروریستی و تکفیری داعش به دستور سرکرده اصلی این گروه، از سوریه به عراق منتقل می‌شوند تا مانع پیشروی بیشتری نیروهای عراقی شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع محلی در استان نینوا، امروز اعلام کرد که «ابوبکر البغدادی» سرکرده اصلی گروه داعش، دستور داده است اعضای اروپایی و آسیایی این گروه، از شمال شرق سوریه به شمال عراق منتقل شوند.

بنا بر گزارش وبگاه خبری «سومریه» عراق، این مقام که نام وی فاش نشد، گفت که خلیفه خودخوانده داعش دستور داده است، ده‌ها نفر از اعضای این گروه که ملیت اروپایی و شرق آسیایی دارند، و در میان آنان زنان هم هستند، از «رقه» در شمال شرق سوریه به استان‌های نینوا، حویجه در جنوب غرب کرکوک و کوه‌های حمرین در استان صلاح‌الدین منتقل شوند.

به گفته این مقام عراقی، ابوبکر البغدادی این دست از اعضای گروه داعش را «مهاجرین» می‌نامد، و دستور آن را پس از کشته شدن ۳۰۰ عضو داعش در درگیری‌های نینوا (به مرکزیت موصل) صادر کرده است.

این مقام عراقی افزود که «گروه داعش تلاش می‌کند از طریق انتقال افراد مسلح، پیشروی نیروهای امنیتی عراق در شهرستان‌های الشرقاط و القیاره و الحویجه که سه نقطه مهم برای داعش است، متوقف کند».

با آنکه نیروهای عراقی با کمک بسیج مردمی از چند ماه گذشته مناطق گسترده‌ای در شمال بغداد، استان الانبار در غرب و استان صلاح‌الدین در شمال را از داعش باز پس گرفته‌اند، اما هنوز داعش بر بخش‌های وسیعی از استان نینوا به مرکزیت موصل تحت کنترل این گروه تکفیری-تروریستی است.

7

برچسب ها :
دیدگاه شما


4 × پنج =