جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 221
شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۸:۰۶

وزیر شوراهای عراق: نقش ایران در جنگ با داعش آشکار و عیان است

عبد الکریم الانصاری، وزیر شورای شهرهای عراق در گفت‌وگو با فارس در بغداد تصریح کرد که «جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی عیان و آشکار در مقابله با گسترش نفوذ گروهک تروریستی تکفیری "داعش" در عراق و سوریه است».

عبد الکریم الانصاری، وزیر شورای شهرهای عراق در گفت‌وگو با فارس در بغداد تصریح کرد که «جمهوری اسلامی ایران دارای نقشی عیان و آشکار در مقابله با گسترش نفوذ گروهک تروریستی تکفیری “داعش” در عراق و سوریه است».

این وزیر عراقی تاکید کرد که «ائتلاف بین المللی اصولا به این دلیل شکل گرفت تا نقش داعش را پر رنگ کند، نه آنکه بر آن نماید و در این راه تلاش کرد، جمهوری اسلامی ایران را از این ائتلاف دور کند، تا نقشی در غلبه بر داعش و نابودی آن نداشته باشد».

الانصاری گفت: «اما حقایق خلاف این امر را ثابت کردند، چون جمهوری اسلامی ایران بزرگ‌ترین نقش را در مقابله با توسعه و گسترش نفوذ داعش داشت و این موضوعی است که به خوبی در سوریه قابل ملاحظه است و در آنجا توانست موازنه میدان را تغییر دهد، همانگونه که در عراق نیز توانست نقش این گروهک تکفیری را تغییر دهد».

وزیر شورای شهرهای عراق تاکید کرد که «هدف ائتلاف بین المللی بزرگ کردن داعش و پر رنگ کردن نقش آن در منطقه‌ای مشخص بود، تا هرگاه به آن نیاز داشته باشد، دستش را برای هرگونه اقدامی باز بگذارد».

الانصاری درباره نقش ایران در عراق نیز گفت: «موضع ایران از همان ابتدای سرنگونی رژیم بعث در قبال عراق روشن و شفاف بود و ایران اولین کشوری بود که از نظام سیاسی جدید روی کار آمده در عراق حمایت کرد و در این راه گوی سبقت را از دیگر کشورهای همجوار و حتی عربی ربود و همواره حامی روند سیاسی و دولت عراق بوده است».

این وزیر عراقی ادامه داد: «این موضع مثبت جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق همچنان به قوت خود باقی است و همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که طی روزهای گذشته شاهد ارائه مشاوره به دولت عراق و نیروهای داوطلب مردمی از سوی تهران بودیم.

6

برچسب ها :
دیدگاه شما


− دو = 4