شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16941
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۵:۳۸

موسوی: ادعای دست داشتن ایران در حمله به مواضع امریکا در عراق اتهامی واهی است

«عباس موسوی» تأکید کرد که «سید مقتدی صدر» مهمان ایران است و حضور او ربطی به تحولات عراق ندارد.

«عباس موسوی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، تأکید کرد که اتهام ایران به دست داشتن در حملات آرمکو و حمله به پایگاه های نظامی امریکا در عراق اتهامی واهی است.

او روز شنبه (۱۴ دسامبر) در کنفرانسی مطبوعاتی در تبریز تأکید کرد که تهران می داند که آسان ترین کار برای ایالات متحده امریکا ایراد اتهام است.

وی افزود که گزارش اخیر دبیر کل سازمان ملل نشان داد که ایران هیچ نقشی در حملات آرامکو نداشته، «اما امریکا از لحظه اول ایران را در این باره متهم کرد».

او ابراز امیدواری کرد که در مورد حملات در عراق هم به همین ترتیب ایالات متحده رسوا شود.

وزیر خارجه امریکا امروز حملات راکتی به پادگانی در نزدیکی فرودگاه بغداد را محکوم کرده و به رهبران ایران هشدار داده است، هرگونه آسیب به نیروهای آمریکا یا شرکای عراقی آنها با واکنش قاطعانه ایالات متحده رو به رو خواهد شد.

موسوی در خصوص حملات اخیر به کنسولگری ایران در نجف نیز گفت که دولت عراق موظف و متعهد به حراست از اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران است و متاسفانه اخیراً در انجام این وظیفه کوتاهی کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر پشت پرده حضور سید مقتدی صدر در ایران، توضیح داد: «مقتدی صدر هر از گاهی به‌عنوان میهمان به ایران سفر می‌کند و حضور او ارتباطی به تحولات اخیر عراق ندارد، از هم‌وطنان نیز می‌خواهیم به‌خاطر ناامنی در این کشور سفر به عتبات را به تعویق بیندازند».

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 × نُه =