پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 11646
دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۵:۵۲

محسن حکیم: آقای حکیم با اعضای مجلس اعلا اختلاف شخصی ندارد

یک عضو مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد اخباری که درباره بروز اختلافاتی در مجلس اعلای اسلامی عراق و شایعات مبنی بر کناره‌گیری عمار حکیم منتشر شده گفت: آقای حکیم تاکید دارند در مجلس اعلا اصل جوان‌گرایی حفظ شود اما برخی دیگر نسبت به این موضوع نظر دیگری دارند و این موضوع اختلاف‌نظرهایی را به وجود آورده است.

یک عضو مجلس اعلای اسلامی عراق در مورد اخباری که درباره بروز اختلافاتی در مجلس اعلای اسلامی عراق و شایعات مبنی بر کناره‌گیری عمار حکیم منتشر شده گفت: آقای حکیم تاکید دارند در مجلس اعلا اصل جوان‌گرایی حفظ شود اما برخی دیگر نسبت به این موضوع نظر دیگری دارند و این موضوع اختلاف‌نظرهایی را به وجود آورده است.

سید محسن حکیم، در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های عراقی مبنی بر اینکه عمار حکیم قصد دارد به دلیل پاره‌ای از اختلافات مجلس اعلای اسلامی عراق را ترک کند و حزب جدیدی ایجاد کند با ابراز بی اطلاعی از این موضوع تصریح کرد: عموما در کار سیاسی دیدگاه‌های متکثر و مختلفی وجود دارد و در علوم انسانی علم سیاست از جمله علومی است که بیشترین تغییرات و احتمالات در آن رخ می‌دهد،‌ در واقع اجتهاد پذیر و تکثر پذیر است.

وی با بیان اینکه به طور معمول وقتی که یک حزب و هسته سیاسی تشکیل می‌شود، اعضای آن در یک انسجام فکری ، تحلیلی و موضعی هستند ادامه داد: از موقعی که آقای سید عمار حکیم مسئولیت مجلس اعلای اسلامی عراق را بر عهده گرفتند با توجه به اینکه خودشان جوان بودند و بیش از ۶۰ درصد جامعه عراق نیز جوان هستند،‌ تاکید بر موضوع جوان‌گرایی در مجلس اعلا داشتند و می‌گفتند که باید به جوانان میدان بیشتری داده شود و عرصه نباید برای آنها تنگ شود. در برابر این تفکر عده‌ای از اعضا نیز نگران این موضوع بودند و نگرانی‌هایی در مورد چگونگی حضور و فعالیت جوانان در مجلس اعلا داشتند و همین دو دیدگاه باعث ایجاد تکثر آراء در این زمینه شد.

محسن حکیم ادامه داد: تعدادی از اعضای مجلس اعلا از جمله بنده معتقدیم که باید سیر تکاملی بین دو نسل را داشته باشیم به نحوی که هم جوانان و هم کسانی که در این عرصه سالها کار کرده‌اند هر کدام جایگاه خاص خود را داشته باشند.

این عضو بلند پایه مجلس اعلای اسلامی عراق با بیان اینکه اختلافات در این زمینه شخصی نیست بلکه اختلاف دیدگاهی است و انسجام عاطفی خوبی بین مجلس اعلای عراق وجود دارد گفت: بنابراین اختلاف دیدگاهی که در مجلس اعلا وجود دارد در زمینه استفاده بیشتر از جوانان است.

حکیم در پاسخ به این سوال که آیا همین  موضوع اختلافی می‌تواند باعث ایجاد انشقاق در این حزب شود،‌گفت: ما از همان شش سال پیش، تاکنون تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم که این اختلافات به یک نقطه اشتراک برسد و همانطور که گفتم اختلاف آقای سید عمار با این آقایان اختلاف شخصی نیست بلکه اختلاف خط مشی است. لذا ما تلاش داریم که به یک جمع بندی مشترک برسیم تا چارچوب حفظ شود. این تلاش‌ها به نتیجه رسید یا نرسید ما در یک چارچوب واضحی حرکت می‌کنیم و فکر می‌کنیم جای نگرانی زیادی نیست.

وی با بیان اینکه ، به فرض محال که تلاش ما به نتیجه مثبتی نرسد، جای دوری نخواهد بود چرا که ما در یک چارچوب واحد خواهیم بود و در یک راستا عمل می‌کنیم،‌افزود: همانند آنچه که در جمهوری اسلامی رخ می‌دهد احزاب مختلف تشکیل می شود و در پی آنها احزاب جدیدی ایجاد می‌شوند و همه تحت عنوان انقلاب اسلامی و قانون اساسی فعالیت می‌کنند.

حکیم تاکید کرد: همه تلاش‌های ما در این راستاست که بتوانیم در مورد موضوع مورد اشاره به جمع بندی مشترک برسیم تا چارچوب حفظ شود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× 9 = پنجاه چهار