جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 17083
چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۵:۵۰

فیصل بن فرحان: از حضور آمریکا در عراق حمایت می کنیم/ترور سردار سلیمانی دفاع مشروع از خود بود

وزیر امور خارجه عربستان سعودی بر لزوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را دفاع مشروع از خود خواند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی بر لزوم حضور نیروهای آمریکایی در عراق تاکید کرد و ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را دفاع مشروع از خود خواند.

وی در مصاحبه ای با شبکه خبری «سی ان ان» تاکید کرد که حضور نیروهای آمریکایی نقش مهمی در در شکست داعش در سوریه و عراق ایفا کرد و عامل اصلی جلوگیری از ظهور مجدد تروریست در منطقه است.

وی در ادامه افزود: «آمریکا مجددا  ثابت کرد که هم پیمان قابل اعتماد عربستان است و این وضع در دولت ترامپ نیز به همین صورت است، ما به خوبی با ترامپ و وزارت امور خارجه آمریکا و پنتاگون در مسائل منطقه ای برنامه ریزی و همکاری می کنیم.»

وزیر امور خارجه عربستان در مساله ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا تاکید کرد که حمله به سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در نزدیکی فرودگاه بغداد دفاع مشروع از خود بود.

وی هم چنین گفت: «من نیز با وزیر خارجه آمریکا بر سر این مساله که منطقه بعد از کشتن سلیمانی امن تر شده است، موافق هستم زیرا آمریکا اعلام کرد که سلیمانی در حال برنامه ریزی برای حمله ای دیگر به آمریکایی ها بود.»

فیصل بن فرحان هم چنین درباره بیانیه هایی که ایران بعد از ترور سردار سلیمانی منتشر کرد گفت: «من هیچ تغییری در رفتار ایران بعد از این حمله نمی بینم، بیانیه هایی که منتشر می شود مثبت نیست اما ما همواره آنها را به رفتاری که ثبات منطقه را پشتیبانی کند دعوت می کنیم.»

برچسب ها :
دیدگاه شما


− پنج = 4