سه شنبه ۴ اردیبهشت ۰۳ - April 23, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 17141
جمعه ۲۲ فروردین ۱۳۹۹ - ۱:۰۶

عدنان الزرفی از مأموریت تشکیل دولت در عراق انصراف داد

«عدنان الزرفی» امروز رسما از ماموریت تشکیل دولت جدید عراق کناره‌گیری کرد.

به گزارش شبکه السومریه « عدنان الزرفی» که برای تشکیل دولت جدید عراق از سوی برهم صالح رئیس جمهور این کشور مکلف شده بود، روز پنجشنبه در بیانیه ای رسمی از پست نخست وزیری انصراف داد و کناره گیری کرد.

الزرفی در بیانیه ای که برای خبرنگاران قرائت کرد، با اعلام عذرخواهی از تشکیل کابینه از پست نخست وزیری انصراف داد.

خطاب به همه ملت شریف عراق که از پیامدهای مقابله با ویروس کرونا رنج می‌برند و خطاب به همه جوانانی که در میدان‌های تظاهرات در مقابله با ظلم و ستم متحد شدند و خطاب به همه فقرا و ضعفایی که به من اعتماد کرده بودند تا آنها را از فقر و بیماری که به آن دچار شده‌اند نجات دهم سلام می‌کنم.

عذر‌خواهی خود را در ابتدا به همه کسانی که به ما اعتماد کرده بودند و منتظر بودند تا آنها را از آنچه همگی به آن دچار شده‌اند نجات دهیم تقدیم می‌کنم. من اصرار داشتم تا ماموریت مهمی را که بر عهده من گذاشته شده بود در نهایت مسئولیت‌پذیری انجام دهم و در این راه یک هدف اساسی و مقدس پیش روی من قرار داشت: نجات عراق و بازگرداندن آن به مسیر درست و تبدیل عراق به یک کشور باثبات و تاثیرگذار در منطقه عربی و اسلامی و جهانی.

من در هفته‌های گذشته یک قدم واقعی برای سیاست عراق مبتنی بر مشارکت‌های اقتصادی تولیدی و مثمر ثمر با کشورهای جهان و سازماندهی فعالیت نیروهای ائتلاف بین‌المللی موجود در کشور و برنامه ریزی برای خروج آنها و نیز ایجاد توانمندی برای نیروهای مسلح برداشته بودم.

اما اکنون برای حفظ وحدت کشور و منافع عالی آن از ادامه این ماموریت معذورم.زمانی که از روز اول چه مطابق آنچه در ماموریتم به من واگذار شده بود و چه در بستر دولت٬ در راستای ارائه یک چشم‌انداز نجات اقتصادی که به رنج‌های مردم پایان داده و فساد را از بین برده و اقتصاد ملی را از تحریم‌های بین‌المللی نجات دهد ونیز مجرمان را محاکمه کند عمل کردم؛ پیام ملی من که حامل تاریخ سیاسی و حرفه‌ایم است به همه رسید.

از همه خانم‌ها و آقایان در پارلمان که از نامزدی و ماموریت و برنامه اقتصادی من حمایت کردند نهایت تشکر و قدردانی را دارم. آنها همه تهدیداتی را که هرازگاهی از طریق بیانیه های مشکوک مطرح می‌شد تحمل کردند. همچنین از رئیس‌جمهور و اعضای تیم پشتیبانی از مشاوران گرفته تا کارشناسان که شبانه‌روز برای کمک و همکاری با بنده در تحقق ماموریتم تلاش می‌کردند بسیار سپاسگزارم.

همچنین از خواهران و برادران فعال در رسانه که برای انتشار رایزنی‌ها و جلسات و تماس‌های ما با احزاب سیاسی و اجتماعی شبانه‌روز در کنارمان بودند تشکر می‌کنم.

من با وجدانی آسوده از ماموریت تشکیل دولت کناره‌گیری می‌کنم؛ چرا که من و همه کسانی که در کنارم بودند و با حمایت برخی احزاب سیاسی و اجتماعی سخت تلاش کردیم تا کشور را به سمت یک ساحل امن و ثبات و شکوفایی هدایت کنیم.

عدم موفقیت من در اجرای ماموریتم که به دلایل داخلی و خارجی اتفاق افتاد هرگز مانع خدمت من به ملت عراق از طریق جایگاه کنونی پارلمانی‌ام نخواهد شد و همچنان به کار خود ادامه می‌دهم و در کنار شما برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی آماده هستم تا پروژه ملی را تکمیل کرده و بنیان های اقتصادی را برای بازسازی عراق دقیقا مانند کشورهای پیشرفته جهان توسعه دهیم. ملت عراق مستحق زندگی در رفاه و آزادی هستند.

برای کسی که بعد از من ماموریت تشکیل دولت را در میان بحران‌ها و چالش‌های زیادی که در مقابل کشور و ملتمان است بر عهده می گیرد آرزوی موفقیت دارم.

برچسب ها :
دیدگاه شما


هفت + 8 =