- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - https://almejlis.ir -

درخواست مقتدی صدر برای لغو توافقات نظامی با آمریکا و بسته شدن تمام پایگاه‌های نظامی‌اش

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، مقتدی صدر رهبر جریان صدر خواستار لغو توافقات نظامی با آمریکا شد و بر ضرورت بسته شدن تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا تاکید کرد.

رهبر جریان صدر در متن بیانیه خود به برخی از خواسته‌ها و الزاماتی که رابطه میان عراق و کشورهای بیگانه را مشخص می‌کند، اشاره کرده است.

مقتدی صدر در بیانیه خود خواهان بستن همه پایگاههای نظامی آمریکا در عراق و عدم مداخله در امور داخلی این کشور به ویژه مسائل سیاسی و اقتصادی شد.

وی در این بیانیه خواهان خروج همه نیروهای بیگانه موجود در خاک عراق و تدوین جدول زمانی برای خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از این کشور شد.

مقتدی صدر تاکید کرد: اگر آمریکا شروط و مدت تعیین شده برای خواسته های عراق را نقض کند، عراق با آمریکا مانند یک کشور دشمن برخورد خواهد کرد.

رهبر جریان صدر همچنین از همه کشورهای همجوار عراق خواست تا در زمینه برخورد عراق با اشغالگر – در صورت باقی ماندن و مخالفت آن با خروج نیروهایش از عراق- ورود نکنند.

وی همچنین خواهان آن شد که از تماس و ارتباط همه مراجع رسمی و غیر از آن در عراق با خارج جلوگیری شود؛ مگر اینکه این تماس از طریق کانال های رسمی انجام شود.

مقتدی صدر در بیانیه خود از دولت عراق خواست تا از همه مقرهای هیئت های دیپلماتیک و کارمندان آنها حفاظت کند.

وی از دولت عراق خواست تا با همسایگان براساس اصل احترام به حاکمیت معاهدات و توافقنامه منعقد کند.

رهبر جریان صدر همچنین خواهان در دستور کار قرار دادن اصل معامله به مثل با کشورهای خارجی برای پاسداری از حاکمیت کشور عراق و جایگاه آن شد.‎