- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - https://almejlis.ir -

تاکید دوباره مرجعیت عالی عراق بر لزوم احترام به حاکمیت و یکپارچگی عراق

نماینده مرجعیت عالی عراق، امروز در خطبه های نماز جمعه نجف بر لزوم احترام به حاکمیت و استقلال عراق تاکید کرد.

مرجعیت عالی عراق بر موضع اساسی خود نسبت به لزوم احترام به حاکمیت و استقلال در تصمیم گیری های سیاسی و وحدت ملت و خاک عراق تاکید دارد و هر چیزی که این ارزش های ملی ثابت را از جانب هر کس و به هر بهانه ای آسیب بزند محکوم می کند.

شهروندان با آزادی بیان می توانند از راه های مسالمت آمیز در این رابطه سخنان خود را بیان کنند و هر آنچه را که برای صیانت از حاکمیت ملی لازم است به دور از دخالت های خارجی خواستار شوند.»

مرجعیت عالی عراق هم چنین بر لزوم اجرای اصلاحات حقیقی که مدت هاست ملت خواستار آن است و در این راه فداکاری کرده است تاکید دارد و معتقد است که به تعویق انداختن خواسته های ملت فقط منجر به رنج بیشتر ملت عراق و طولانی کردن دوره عدم ثبات امنیتی و سیاسی کشور می شود.

خطیب این هفته نماز جمعه نجف هم چنین با اشاره به طولانی شدن مدت تشکیل دولت جدید، گفت: «باید همه طرف های مرتبط با این موضوع برای پایان دادن به این موضوع طبق روندی که قبلا اشاره شده است، همکاری کنند زیرا این موضوع گام مهمی در مسیر حل بحران کنونی است.

وی هم چنین افزود: «مرجعیت عالی عراق بار دیگراز همه گروه های عراقی می خواهد تا حجم خطراتی که در این مرحله سخت با آن مواجه هستند بدانند و یک موضع متحد در قبال مسائل اساسی و چالش های سرنوشت ساز داشته باشند در حالی که مصلحت کنونی و آینده ملت عراق را نیز رعایت می کنند.