سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳ - April 16, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 17102
سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق در سالروز پیروز انقلاب اسلامی ایران

مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به ملت ایران و رهبری آن حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای تبریک گفت.

در این بیانیه تاکید شده که پیروزی انقلاب به دست امام خمینی تحقق آرزوی پیامبران در برپایی دولت عدل و حق به نصرت مستضعفان و محرومان در سرتاسر نقاط زمین بود.

این بیانیه افزوده که انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته دستاوردهای بزرگی در عرصه های گوناگون داشته که از همه آنها مهم‌تر احیای روحیه جهادی و مقاومت در امت اسلامی و بازگرداندن کرامت و ابهت امت در برابر اراده استکبار برای تبدیل آن به امتی زیر دست بوده است.

مجلس اعلای اسلامی عراق انقلاب ایران را چراغ راه همه آزادگان و انقلابیون جهان و الگوی ایستادگی و پایداری و تکیه بر توانایی های داخلی برای ساخت و پیشرفت کشور دانسته است.

در این بیانیه همچنین مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت عراق در جنگ با تروریسم، عزم این کشور در حفظ استقلال و حاکمیت ارضی به دور از دخالت های خارجی یادآوری و از کمک های ایران به عراق در جنگ با تروریسم تقدیر شده است.

این بیانیه افزوده جنایت ترور حاج قاسم سلیمانی و حاج ابومهدی مهندس و یارانشان که سازندگان پیروزی بر تروریسم بودند بهترین شاهد بر اتحاد سرنوشت و اهداف دو ملت است.

در این بیانیه آمده که به ملت عراق امروز با قاطعیت تمام در برابر هر تلاشی که یکپارچگی و حاکمیت کشور را زیر سوال برد می ایستد و این عزم خود را در تظاهرات میلیونی اخیر به روشنی بیان کرده است.

این بیانیه تاکید کرده که اوضاع کنونی منطقه اتحاد و همبستگی بیش از پیش کشورها و ملت‌های منطقه برای ناکام گذاشتن توطئه‌های تقسیم امت اسلامی و در نطفه خفه کردن طرح موسوم به معامله قرن را که با هدف مصادره حقوق تاریخی ملت فلسطین مطرح شده لازم می آورد.

مجلس اعلای اسلامی عراق در پایان این بیانیه از خداوند متعال خواسته که جمهوری اسلامی ایران را موفق بدارد و آن را در برابر هر کسی که در پی آسیب رساندن به این انقلاب عظیم است نصرت دهد تا بتواند به نصرت دیگر ملت های مستضعف ادامه دهد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


شش + 3 =