- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - https://almejlis.ir -

بیانیه رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق درباره تشدید حملات ددمنشانه به ملت مظلوم یمن

شیخ دکتر همام حمودی، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق، در بیانیه‌ای رسمی ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه علیه ملت یمن و سکوت جامعه بین‌المللی در این باره، خواستار یاری مردم مظلوم یمن شد.

متن این بیانیه به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله ددمنشانه به مردم یمن که مصداق جنایت جنگی است و محاصرۀ ملت یمن و هدف قرار دادن مستقیم شهروندان غیر نظامی که موجب جان باختن ده‌ها هزار شهروند یمنی و تخریب زیرساخت‌ها و قحطی و بیماری‌هایی شده که میلیون‌ها تن از جمله زنان و کودکان را تهدید می‌کند، موجب تأسف بسیار است.

ضمن محکوم کردن شدید این حملات که وارد هفتمین سال خود شده بر موضع ثابتمان در حمایت از ملت مظلوم یمن به موجب وابستگی اسلامی و عربی و انسانی و مسئولیت یاری مظلومان و مخالفت با جنگ تأکید می‌کنیم. در این میان سکوت جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی در قبال این همه نقض آشکار معاهده‌های بین‌المللی و حقوق انسانی مایۀ شگفتی فراوان است. همچنین سیاست یک بام و دو هوا در موضع‌‌گیری و تصمیمات و نشان‌دادن زور بازو  به ملت‌های فقیر و مستضعف را غیر قابل قبول می‌دانیم.

ایستادگی مردم غیور یمن و استواری آنان در عقیده‌ و ایمان مطلق آنان به حقشان در دفاع از حاکمیت ملی میهن و آزادی و کرامتشان را که موجب قدرت آنان برای به چالش کشیدن دشمن شده را گرامی می‌داریم و از همۀ نیروهای شرافتمند و آزادی‌خواه جهان می‌خواهیم که در کنار یمن بایستند و به یاری ملتش بشتابند و دشمنی و ددمنشی و همه انواع جنایت در حق این ملت را محکوم کنند.

شیخ همام حمودی

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق

۲۲/۱/۲۰۲۲