پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 7379
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۷:۳۵

بغداد: اردوگاه نظامی ترکیه در بعشیقه باید هرچه سریعتر بسته شود

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حاکمیت عراق خط قرمز بغداد است و اردوگاه نظامی ترکیه در شمال عراق باید هرچه سریعتر بسته شود.

وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که حاکمیت عراق خط قرمز بغداد است و اردوگاه نظامی ترکیه در شمال عراق باید هرچه سریعتر بسته شود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم الجعفری» وزیر امور خارجه عراق امروز یکشنبه تأکید کرد که حضور نظامیان ترکیه در شمال عراق، تجاوز به حریم این کشور است.

الجعفری با بیان اینکه «بغداد خواستار تشکیل نشست فوری وزرای خارجه اتحادیه عرب برای بررسی مسئله دخالت ترکیه» شده است، گفت:‌ نیروهای ترکیه تا عمق ۱۱۰ کیلومتری وارد خاک عراق شده‌اند بدون اینکه مقامات بغداد را در جریان بگذارند… حضور نیروهای ترکیه در بعشیقه (در استان نینوا در شمال کشور) تجاوز به حریم عراق است.

وزیر خارجه عراق ضمن بیان اینکه «حاکمیت عراق خط قرمز است و اگر به یک کشور اجازه بدهیم آن را نقض کند، یعنی به دیگران هم چنین اجازه‌ای داده‌ایم»، گفت: اردوگاه ترکیه در بعشیقه در شمال عراق باید هر چه سریعتر بسته شود و نیروهای ترکیه‌ای از آن خارج شوند.

به گفته این مقام بلندپایه عراقی، «ملت، دولت، مرجعیت، نهادهای جامعه مدنی در عراق، همه و همه حضور نیروهای ترکیه در عراق را رد می‌کنند».

عراق پیش از این با محکوم کردن حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه‌ای در شمال عراق، خواستار خروج آنان شده بود و از شورای امنیت خواسته بود که این تجاوز ترکیه را بررسی و محکوم کند.

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


3 × پنج =