شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 8176
دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۵ - ۸:۲۲

ایت الله العظمی حکیم حادثه تروریستی بغداد را به شدت محکوم کرد

آیت الله عظمی سیدمحمدسعید حکیم در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن شدید حادثه تروریستی انفجار در منطقۀ کراده بغداد از دولت عراق خواست که به مسئولیت خود در قبال این ملت مظلوم پایبند باشد.

در این بیانیه که روز یکشنبه منتشر شد، ایشان تأکید کرده‌اند که در این انفجار صدها تن از پیروان مکتب اهل بیت(ع) شهید و مجروح شدند و از دولت خواسته‌اند که با بررسی دقیق و فراگیر این حادثه و شناسایی عاملان و مشوقان آن به مسئولیت خود در قبال این ملت مظلوم که هرروز درد تازه‌ای بر دردهایش افزوده می‌شود عمل کند.

معظم له در این بیانیه خواستار تقویت نقش دستگاه قضایی و رصد کردن همه نیروهای حامی تروریسم اعم از نیروهای فکری و مالی و حامیان سیاسی یا رسانه‌ای آن و برخورد قاطع به همۀ آنها شده‌اند.

ایشان از نهادهای بین المللی و شورای امنیت و دادگاه بین الملل خواستند که این جنایات مکرر در حق شیعیان اهل بیت(ع) را که صرفاً به سبب عقیده‌شان هدف قرار می‌گیرند مصدا جنایت علیه بشریت اعلام کنند و از دولت و مجلس عراق خواستند که این مطالبه را در نهادهای بین المللی پیگیری کنند.

ایشان در پایان این بیانیه برای شهدای این حادثه طلب رحمت و غفران الهی کرده‌اند و تسلیت گرم خود را به خانواده‌های داغدار ابراز کرده و به ایشان کلام سالار شهیدان (ع) را یادآور شدند که فرمود: آنچه این همه را برایم آسان می‌کند آن است که خدا ناظر حال من است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


دو + 6 =