شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16982
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۵:۰۵

ائتلاف البناء : نامزدی الاسدی رسمی نیست و اسامی دیگری را هم بررسی می‌کنیم

یک عضو ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری اعلام کرد سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی(فرمانده سابق یگان مبارزه با تروریسم عراق) رسما برای تصدی نخست وزیری نامزد نشده است و اسامی دیگر هم بررسی خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «سوان سالم» از نمایندگان ائتلاف البناء به شبکه الفرات گفت هیچ نامه رسمی که دربرگیرنده نامزدی الاسدی برای تصدی نخست وزیری باشد، وجود ندارد. وی از فراکسیون‌های سیاسی خواست نظرات جامعه را در نظر گرفته و معیارهای جدید برای نامزد جدید وضع کنند.

وی از ادامه رایزنی‌ها و بحث و بررسی‌ها برای نامزد کردن اسامی دیگر برای تصدی نخست وزیری دولت آینده که مقبول جامعه عراق و فراکسیون‌های سیاسی باشند، خبر داد.

سالم درباره جلسه روز گذشته پارلمان گفت که این نشست به حملات آمریکا به مواضع حشد شعبی در القائم پرداخت و نمایندگان حاضر در نشست خواستار سازوکار جدید برای توافقنامه استراتژیک امنیتی میان عراق و ایالات متحده آمریکا و مشخص کردن تعداد و اماکن حضور نظامیان آمریکایی در عراق و بستن مقرهای آن شدند.

عضو ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری افزود نمایندگان همچنین خواستار مشخص شدن تعداد کارکنان سفارت آمریکا و اخراج نهایی نظامیان این کشور از خاک عراق شدند.

وی خاطرنشان کرد دلایل متعددی سبب شد تا نشست روز دوشنبه صرفا نشست بحث و تبادل نظر باشد که یکی از آنها عدم حضور فراکسیون‌های کردستانی بود که جلسات را در اعتراض به قانون انتخابات تحریم کرده‌ اند، همچنین شماری از نمایندگان کمیته‌ها در ماموریت خارج از عراق به سر می‌برند و برخی از نمایندگان هم بنا به دلایلی که نمی‌دانیم حضور نیافتند. وی افزود در نشست روز دوشنبه پارلمان تنها ۱۳۰ نماینده حضور یافتند و با این تعداد، جلسه به حد نصاب نرسید و بر اساس آیین‌نامه داخلی پارلمان نشست بحث و بررسی و تبادل نظر برگزار شد.

خبر دیگر اینکه قانون جدید کمیساریای عالی مستقل انتخابات برای سال ۲۰۱۹ میلادی پس از انتشار در روزنامه رسمی وارد فاز اجرایی شد. وزارت دادگستری عراق از صدور شماره جدید روزنامه الوقائع العراقیه شماله ۴۵۶۹ خبر داد که دربرگیرنده تغییرات و قوانینی است که مجلس نمایندگان تصویب کرده و ریاست جمهوری آن را تایید کرده است.

کامل امین هاشم مدیرکل این وزارت اعلام کرد قانون جدیدکمیساریای عالی مستقل انتخابات از امروز وارد فاز اجرایی می‌شود.

 

ازسرگیری تقابل میان تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی در کربلای معلی دیگر خبر مربوط به عراق طی ساعات اخیر است. شبکه السومریه گزارش داد شب گذشته درگیری‌ها میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در کربلای معلی از سرگرفته شد.

این منبع افزود درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و تظاهرات کنندگان در نزدیکی خیابان الضریبه در محله النقیب کربلا ازسرگرفته شده است .

سرلشکر ستاد عبدالغنی الاسدی فرمانده سابق یگان مبارزه با تروریسم عراق که گفته می‌شود از نامزدهای مطرح برای تصدی نخست وزیری است، موضع خود را در قبال درخواست‌ها برای نامزدی‌اش به منظور تصدی نخست وزیری دولت انتقالی اعلام کرد.

وی در یک نوار ویدئویی اعلام کرد که آماده پذیرش نامزدی است و در خدمت ملت عراق است، ولی شرطش این است که نامزدی وی از سوی خود ملت صورت گیرد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


7 − یک =