چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۰۳ - April 24, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14359
جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

بیانیه مجلس اعلای اسلامی عراق در محکومیت تحریم های ظالمانه علیه ایران

همزمان با اجرایی شدن تحریمهای غیر قانونی ایالات متحده علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه ای رسمی ضمن محکوم کردن این اقدام از دولت عراق خواست که حاضر به همراهی با این تحریم ها نشود.

همزمان با اجرایی شدن تحریمهای غیر قانونی ایالات متحده علیه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران، مجلس اعلای اسلامی عراق طی بیانیه ای رسمی ضمن محکوم کردن این اقدام از دولت عراق خواست که حاضر به همراهی با این تحریم ها نشود.

متن این بیانیه به این شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هم‌زمان با اجرایی شدن تحریم‌های امریکا بر جمهوری اسلامی ایران، مجلس اعلای اسلامی عراق تأکید می‌کند که سیاست تحریم اقدامی ظالمانه در حق ملت‌ها و عامل تثبیت سلطه و استبداد است و باعث نفرت‌پراکنی و بی‌ثباتی در منطقه و جهان می‌شود، به‌خصوص که ملت عراق خود سال‌ها قربانی چنین سیاست‌هایی و نتایج ویرانگر آن بوده است.

در این راستا مجلس اعلای اسلامی عراق مخالفت قاطع خود با این تحریم‌ها را اعلام می‌کند بر این اساس که این تحریم‌ها خلاف ارزش‌های دینی و میثاق‌های بین‌المللی و مبادی حقوق بشر و دست‌درازی به استقلال کشورهای منطقه و همسایه ازجمله جمهوری اسلامی است که روابط تاریخی و مصالح مشترک، ما را بدان پیوند زده است و این کشور همواره پشتیبان عراق و ملت عراق بوده و در جنگ با گروه تروریستی داعش و نیز در تهدیدهای امنیتی‌ای که هنوز کاملاً از میان نرفته در کنار ملت عراق بوده است.

همچنین این تحریم‌ها بیرون از چارچوب سازمان ملل متحد است و اجرای آنها امنیت و استقرار منطقه و جهان را تهدید می‌کند و همین هم باعث شده که بسیاری کشورها برای حفظ ثبات و تأمین مصالح ملت‌هایشان به‌صراحت با آن مخالفت کنند.

در این راستا مجلس اعلای اسلامی عراق از مواضع کشورهایی که مخالفت خود با این تحریم‌ها را اعلام کردند حمایت و تقدیر می‌کند و تأکید می‌کند که این تحریم‌ها تهدیدی بر صلح بین‌الملل و مصالح مشروع ملت‌ها است.

مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تأکید فراوان بر لزوم حمایت از مصالح امروز و فردای ملت عراق با هرچه خلاف قانون و اصول ملی و هر پروژه‌ای که به امنیت و شکوفایی عراق و ثبات منطقه آسیب بزند یا عراق را وارد محورها و نزاع‌هایی کند که جز به سود دشمن همیشگی ما (یعنی رژیم صهیونیستی) و حامیان آن نیست و درپی تحمیل فرهنگ آن بر کشورهای جهان است مخالفت قاطع خود را اعلام می‌کند.

 

 

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 × = بیست هفت