- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

۴ نامزد تصدی پست ریاست جمهوری عراق/ مقبولیت «ملابختیار» بیشتر است

یک منبع وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با اشاره به چهار نامزد مورد نظر برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق از مقبولیت بیشتر ملابختیار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر [1] به نقل از النهرین، یک منبع وابسته به اتحادیه میهنی کردستان عراق از رقابت ۴ نفر از رهبران این حزب برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق خبر داد.

بر اساس این گزارش؛ دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق روز گذشته نتوانست به جمع بندی برای معرفی نامزد نهایی پست ریاست جمهوری عراق که بر اساس توافقات با حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی، سهم اتحادیه میهنی است، برسد.

این منبع کُرد بیان کرد: پس از کنار رفتن برهم صالح هم اکنون چهار نامزد یعنی محمد صابر، لطیف رشید، ملابختیار و فواد معصوم مطرح است که در نشست روز گذشته اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به دو طرف تقسیم شدند و برخی که اکثریت را تشکیل می دهند، حامی نامزدی ملابختیار و برخی دیگر که اقلیت را تشکیل می دهند حامی نامزدی لطیف رشید وزیر امور آبی اسبق عراق هستند.

به گفته این منبع کُرد؛ رهبران وابسته به خاندان طالبانی حامی رشید هستند و برخی دیگر از رهبران حامی ملابختیار از شهر خانقین در شمال دیالی هستند به ویژه که وی از مقبولیت گسترده ای میان رهبران حزب برخوردار است و روابط محکمی با حزب دموکرات دارد که شانس وی برای پذیرش از سوی حزب دموکرات را بالا می برد.