- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

یک کشته و ۲ زخمی در حمله جنگنده‌ آمریکایی به نیروهای عراقی در کرکوک

فرماندهی عملیات مشترک از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی حمله جنگنده‌های آمریکا به نیروهای امنیتی عراق در استان کرکوک خبر داد؛ بر اثر این حمله یک نفر کشته و دو تن زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرماندهی عملیات مشترک عراق از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حمله جنگنده‌های آمریکا به نیروهای عراقی در استان کرکوک خبر داد.

مرکز اطلاع‌رسانی گروه «الاعلام الحربی» عراق جمعه (۶ اردیبهشت) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله چهارشنبه جنگنده‌های ائتلاف آمریکا به نیروهای امنیتی عراق در شهرستان الحویجه استان کرکوک، یک نیرو «شهید» و دو تن دیگر زخمی شده‌اند.

این مرکز گفت که فرماندهی عملیات مشترک هم‌اکنون در حال بررسی علت این حمله است. گفته می‌شود جنگنده‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش به رهبری آمریکا به هنگام عملیات هلی‌برن نیروهای عراقی در روستای «الدب» واقع در منطقه الریاض، این نیروها را بمباران کرده‌اند.

در همین ارتباط، جنبش «عصائب اهل الحق» این حمله را محکوم کرد و گفت که این گونه حملات دلیل واضح و مبرهنی در رد ادعای عدم وجود نیروهای نظامی آمریکا در عراق است و نشان می‌دهد که آمریکا همچنان حاکمیت این کشور را نقض می‌کند.

این جنبش از پارلمان عراق خواست هرچه سریعتر تکلیف حضور نیروهای بیگانه در عراق را مشخص کند تا مانع بی‌توجهی آمریکایی‌ها به «خون عراقی‌ها و حاکمیت عراق» شود.

هسته‌های خاموش گروه تروریستی داعش همچنان در برخی از استان‌های عراق، از جمله استان کرکوک فعال هستند و هر از گاهی به نیروهای عراق حملاتی انجام می‌دهند.

مرکز اطلاع رسانی الاعلام الحربی عراق با اشاره به عملیات امروز نیروهای این کشور علیه این هسته‌ها نوشت که باقی‌مانده‌های داعش در این عملیات که از صبح امروز جمعه آغاز شده، خسارت‌های مالی و جانی زیادی متحمل شده‌اند.

بر اساس نتایج اولیه‌ای که این مرکز منتشر کرده است، شش تروریست کشته شده و ۱۳ مقر مخفی آن‌ها به کلی نابود شده است. عملیات پاکسازی مناطق آلوده به عناصر باقی‌مانده داعش کرکوک همچنان ادامه دارد و احتمال یک هفته طول می‌کشد.