جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 14518
دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۶:۴۰

یک منبع عراقی: موضوع فراکسیون اکثریت پارلمانی قطعی شده و شامل ۴ ائتلاف است

یک منبع سیاسی عراق فاش کرد، موضوع تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی قطعی شده و شامل ائتلاف "سائرون"، "الحکمه" "الوطنیه" و "النصر" خواهد بود که به زودی اعلام می‌شود.

یک منبع سیاسی عراق فاش کرد، موضوع تشکیل بزرگترین فراکسیون پارلمانی قطعی شده و شامل ائتلاف “سائرون”، “الحکمه” “الوطنیه” و “النصر” خواهد بود که به زودی اعلام می‌شود.

به گزارش ایسنا، این منبع سیاسی عراق به سایت شبکه سومریه نیوز گفت: روند تشکیل فراکسیون بزرگتر (اکثریت) پارلمانی از طریق این چهار ائتلاف قطعی شده و تعدادی دیگر از نمایندگان با هماهنگی گسترده‌ با دو حزب کردها و محور ملی (سنی‌ها) به این فراکسیون‌ پیوسته‌اند.

این منبع خاطرنشان کرد، این فراکسیون پارلمانی به زودی اعلام خواهد شد و این رویکرد وجود دارد که با الفتح برای تشکیل ائتلافی گسترده‌تر وارد مذاکرات جدی شود.

وی افزود: اکثریت بزرگتر با الفتح به رهبری هادی العامری ما را به فراکسیون بزرگتر نزدیک می‌کند و ظرف ساعات آتی نشست‌ها برگزار شده و توافقاتی در این خصوص حاصل خواهد شد.

این منبع سیاسی عراق گفت: شانس حیدر العبادی نخست وزیر عراق و رهبر ائتلاف النصر برای تصدی دوره دوم نخست وزیری بیشتر است و هیچ اعتراضی در این زمینه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: این ائتلاف به دور از چشم رسانه‌ها و با هماهنگی‌های گسترده‌تر حرکت می‌کند و امور به آخر رسیده و می‌توانیم فراکسیون بزرگتر را اعلام کنیم.

این مقام عراقی در عین حال افزود: رویکردی به خصوص از سوی العبادی وجود دارد که خواهان گشودن راه ارتباطی با الفتح و تشکیل فراکسیون بزرگی است که بتواند به مقابله با چالش‌های آینده برود.

برچسب ها :
دیدگاه شما


3 × = بیست یک