سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳ - April 16, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16281
سه شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۵۳

گمانه زنی درباره مکان احتمالی سرکرده داعش

یک کارشناس امنیتی پیش‌بینی کرد که سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در کشور دیگری، به غیر از سوریه و عراق، حضور دارد.

یک کارشناس امنیتی پیش‌بینی کرد که سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش در کشور دیگری، به غیر از سوریه و عراق، حضور دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از آن‌که داعش برای نخستین بار بعد از حدود ۵ سال، یک ویدیویی ادعایی درباره «ابوبکر البغدادی» رهبر این گروه تروریستی منتشر کرد، مقام‌های امنیتی مناطق حضور این تروریست را به ۴ منطقه کاهش داده‌اند.

روزنامه «دیلی میل» انگلیس به نقل از «زید حمید» عضو مؤسس مرکز تحقیقاتی «پرس تکس»، که مقرش در پاکستان است، نوشت احتمال زیاد وجود دارد که البغدادی از مخفیگاهش در سوریه یا عراق، که بخش اعظمی از آن در اشغال داعش بود، فرار کرده است و احتمالاً در افغانستان به‌سر می‌برد.

این کارشناس امنیتی با استناد به ویدیوی مذکور و لوازم اتاقی، که البغدادی در آن دیده می‌شود، گفت: «به فرش و بالش دقت کنید. آیا او واقعاً در افغانستان است؟»

در آوریل گذشته، «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق اعلام کرد، ویدیوی منتشر شده از رهبر گروه تروریستی داعش در یک منطقه‌ای دور تهیه شده است. او به نام کشوری، که این منطقه در آن واقع است، اشاره نکرد ولی «هشام الهاشمی» مشاور امنیتی دولت عراق عنوان داشت مسئولان شمار مناطق حضور احتمالی البغدادی در آنجا را از ۱۷ منطقه به ۴ منطقه کاهش داده‌اند.

هاشمی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «روداو» – متعلق به اقلیم کردستان عراق – افزود: «آنها تاکنون موفق شده‌اند عدم حضور البغدادی در ۱۳ منطقه از مجموع ۱۷ منطقه احتمالی را قطعی کنند».

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 + = شش