- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

گزارش وزیر برق عراق از دستاوردهای هفت ماه وزارت خود

«لؤی الخطیب»، وزیر برق عراق با صدور بیانیه ای رسمی ۱۲ دستاورد دوره هفت ماهه وزارت خود را تشریح کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز در این بیانیه که صبح امروز (یکشنبه ۲۳ ژوئن) در صفحه فیسبوک رسمی وزیر برق عراق منتشر شده آمده که این وزارتخانه با وجود چالش های مالی و فنی توانسته توان تولید برق را ۲۵ درصد (حدود ۳۵۰۰ مگاوات) نسبت به سال گذشته افزایش دهد و این فقط از راه افزایش بهره وری نیروگاه های موجود و تسهیل فعالیت سرمایه گذاران بوده است.

او از دیگر دستاوردهای خود را اجرای پروژه توزیع فوری برق در سرتاسر کشور با تغییر برخی روال هایی که موجب تأخیر توزیع می شوند دانسته و افزوده که برای اولین بار وزارت برق توانسته به منطقه قائم برق برساند و نیروگاه گازی موصل را راه اندازی کند و بعد از پنج سال حملات داعش که ۲۰ درصد از خطوط انتقال برق و ۲۵ درصد از تولید برق را نابود کرده بودند پروژه های تولید و توزیع برق در استان های آزادشده را اجرایی کند.

الخطیب افزوده که شرکت زیمنس طی چهار سال آینده ۱۱ هزار مگاوات به تولید برق عراق خواهد افزود و شبکه توزیع برق را به صورت ریشه ای بازسازی خواهد کرد و در سرتاسر کشور نیروگاه های فرعی خواهد ساخت و شبکه هوشمند توزیع برق در عراق راه خواهد انداخت.

او همچنین از صدور مجوز سرمایه گذاری در بخش انرژی خورشیدی که در سال اول اجرا ۷۵۵ مگاوات برق تولید خواهد کرد خبر داده است.

وزیر همچنین از فعالیت های میدانی خود و بازدید از همه استان های عراق و همه تأسیسات برقی و تشکیلات وزارتخانه در سرتاسر کشور سخن گفته است.

او خواستار توجه به نوع کار در وزارت برق و لزوم توجه به جدول های زمانی برای تحقق دستاوردها و همچنین خودداری از مسئول دانستن وزارت برق در مشکلات ۱۵ سال گذشته دانسته است و از حملات سازمان دهی شده علیه وزیر با اهداف سیاسی انتقاد کرده است.

وزیر برق عراق همچنین از برخی دخالت های سیاسی در امور وزارت برق خبر داده و تأکید کرده که همچنان سهم خواهی و باندبازی در روند سیاسی کشور و نهادهای اجرایی حاکم است و این باعث شده که وزارتخانه در معرض نفوذ و افشای اسناد و تشویش اذهان عمومی باشد.