- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از برنامه های خود برای بازبینی در ساختار ارتش این کشور خبر داد

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق امروز یکشنبه با بیان اینکه طرح ها و بررسی های گسترده ای را برای بازبینی ساختار ارتش عراق انجام داده است، اعلام کرد: برنامه هایی را برای تجهیز تسلیحاتی بخش های مختلف ارتش با خرید از کشورهای متعدد فروشنده سلاح، آماده کرده است.

به گزارش میدل ایست نیوز، «محمد تقی»، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه، تصریح کرد که کمیسیون امنیت و دفاع از زمان تشکیل، شروع به فعالیت و آماده سازی برنامه هایی برای بازبینی در ساختار ارتش عراق و بازگشت به تقسیم بندی سابق ارتش بر اساس واحد ” لشکر ” انجام داده است.

وی افزود: این برنامه ها نیازمند افزایش کارکنان ارتش نیست و تعداد افراد موجود کافی است و با توجه به این تعداد شمار لشکرها مشخص خواهد شد.

این عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه گفت: «بر اساس برنامه آماده شده، ارتش عراق با استفاده از تولیدکنندگان متعدد جهانی تجهیز خواهد شد تا این چنین وابسته به دولتی مشخص نباشیم.» وی در ادامه تاکید کرد که این برنامه ها و بررسی ها از جانب اعضای کمیسیون و شماری از فرماندهان ارتش و یگان های مختلف آن، انجام شده است.