جمعه ۳۱ فروردین ۰۳ - April 19, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13266
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۴۶

کشته و زخمی شدن ۱۸ عراقی در حمله اشتباهی بالگرد آمریکایی در الانبار

یک فروند بالگرد آمریکایی در یک حمله اشتباهی خودروهای وابسته به نیروهای دولت عراق را در منطقه شرم البغدادی هدف گرفت که باعث کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۱۱ تن از نیروهای امنیتی عراقی شد.

یک فروند بالگرد آمریکایی در یک حمله اشتباهی خودروهای وابسته به نیروهای دولت عراق را در منطقه شرم البغدادی هدف گرفت که باعث کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۱۱ تن از نیروهای امنیتی عراقی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، فرمانده پلیس محلی و رئیس اداره محلی که قرار بود در منطقه شرم البغدادی واقع در استان الانبار با یکی از شیوخ قبیله‌ای محلی نشستی داشته باشند از سوی بالگرد آمریکایی مورد هدف قرار گرفتند.

یک منبع امنیتی در استان الانبار امروز (شنبه) به سومریه نیوز اظهار کرد، یک فروند بالگرد آمریکایی تعدادی از خودروهای نظامی و غیرنظامی را مورد هدف قرار داد که در حال انتقال شرحبیل العبیدی، مدیر منطقه البغدادی و سرهنگ سلام العبیدی، رئیس پلیس این منطقه بودند. آنها در مسیر به سمت منزل معدی العبید، شیخ قبیله العبید (واقع در ۹۰ کیلومتری غرب استان الرمادی) بودند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود، این بمباران باعث کشته شدن هفت تن و زخمی شدن ۱۱ شخص دیگر شد که شرحبیل البغدادی و سرهنگ سلام العبیدی نیز در بین مجروحین هستند.

این منبع همچنین ذکر کرد، نیروهای امنیتی و عشایر بر این منطقه در غرب الرمادی سیطره دارند؛ جایی که نیروهای ائتلاف ضد داعش در پایگاه نظامی عین الاسد حضور دارند.

فرماندهی نیروهای یگان مبارزه با تروریسم در عراق در بیانیه‌ای اظهار کرد، با کمک نیروهای ائتلاف بین‌المللی اجرای عملیات دستگیری تروریست‌ها در این منطقه پایان یافت و به دنبال پایان یافتن این عملیات فردی ناشناس یک بمب دستی (نارنجک) را از خانه‌ای نزدیک بین نیروهای امنیتی انداخت که پس از آن درگیری رخ داد.

خلبان این بالگرد که از نیروهای امنیتی حمایت می‌کرد در راه بازگشت شاهد تجمع گروهی از افراد مسلح بود و بدون اینکه بداند این افراد از نیروهای امنیتی دولت هستند به سمت آنان شلیک کرد.

در این گزارش آمده است، فرماندهی مشترک دستور تحقیق در این رابطه را داده است.

زید بنیامین، روزنامه‌نگار و خبرنگار “رادیو سوا”ی آمریکا در صفحه توئیتر خود تصاویری را منتشر کرد و گفت که این تصاویر مربوط به این حادثه هستند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


چهار + = 11