- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

کشته شدن ۱۰ غیرنظامی توسط داعش در جاده کرکوک-بغداد

دست‌کم ۱۰ غیرنظامی به دست افراد مسلح داعش در ایست بازرسی ساختگی در مسیر بغداد – کرکوک در شرق استان صلاح‌الدین کشته شدند. این در حالی است که حشد شعبی حمله جدید داعش در مرزهای عراق و سوریه را ناکام گذاشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، منابع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کردند که عناصر داعش بین دو روستای “المفتول” و “سرحه” در مسیر ارتباطی میان بغداد و کرکوک یک ایست بازرسی ساختگی ایجاد کردند و غیرنظامیان را مورد هدف قرار دادند که در نتیجه آن ۱۵ تن کشته و زخمی شدند.

منابع همچنین اعلام کردند که نیروی امنیتی اطراف این مکان را محاصره و اجساد را به پزشکی قانونی منتقل کردند.

در همین راستا، محمود الربیعی، عضو دفتر سیاسی “عصائب اهل حق” تاکید کرد: فرماندهان امنیتی در عملیات پاکسازی روستاهای نزدیک خصوصا در اطراف منطقه “سلیمان بیک” و “انجانه” کوتاهی کردند و این مناطق را به رغم تکمیل عملیات “النصر” به طور کامل از وجود داعش پاک نکردند.

الربیعی همچنین اعلام کرد: داعش همچنان در مناطق مشخصی حضور دارد و باید تمامی تلاش‌های امنیتی برای از بین بردن اعضای این گروه تروریستی و رهایی از آن‌ها اتخاذ شود.

از سوی دیگر، نیروهای حشد شعبی حمله داعش به نوار مرزی بین عراق و سوریه در شمال غرب نینوا را خنثی کردند.

ابو جنان البصری، فرمانده تیپ اول حشد شعبی اعلام کرد که نیروهای این تیپ با خودروهای نظامی به سمت منطقه مرزی “الجغفی” رفتند و به گروهک‌های تروریستی داعش حمله کردند.

البصری در ادامه افزود: این عملیات منجر به آتش گرفتن یکی از خودروهای نظامی توسط موشک کورنت شد.

وی همچنین تصریح کرد: نیروهای حمله کننده داعش به مرکز صحرای “الحسکه” سوریه فرار کردند.

نیروهای حشد شعبی طی دوره‌های اخیر در نزدیکی مرزهای عراق و سوریه  اقدام به خنثی سازی حملات نیروهای داعش کرده‌اند در حالی که عناصر این گروه تروریستی به دنبال ورود به اراضی عراق برای انجام اقدامات تروریستی هستند.