- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

کره جنوبی بیمارستان تخصصی قلب و کارخانه مونتاژ محصولات کره ای می سازد

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در دیدار با «هانگ پیونگ دو» مشاور رئیس جمهور کره جنوبی بر تلاش جدی عراق برای استفاده از تجربه های کره جنوبی تأکید کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، در این دیدار که امروز (دوشنبه) در دفتر نخست وزیر عراق در بغداد انجام شد، عبدالمهدی گفت که عراق در پی استفاده از تجربه های کره جنوبی در عرصه صنعت و درمان و کشاورزی و تأمین نظام آبیاری مدرن و کارخانه های تولید مواد کشاورزی و آسفالت جاده ها و ساخت مدارس و نیز ساخت کارخانه های مونتاژ صنایع کره ای است.

او گفت که روابط با کره جنوبی برای عراق بسیار مهم است و مردم عراق به صنایع کره ای اعتماد دارند و همکاری دو کشور در راستای منافع هردو و ایجاد اشتغال و استفاده از توان نیروی کار عراقی و انتقال فناوری کره به عراق است.

نخست وزیر عراق از هیئت کره ای برای ساخت بیمارستان تخصصی قلب کودکان و مراکز تخصصی درمانی در عراق تقدیر کرد.

مشاور رئیس جمهور کره نیز ضمن اظهار تمایل به افزایش همکاری ها و افتتاح کارخانه های مونتاژ تولیدات کره ای و استفاده از لوازم یدکی در بازار عراق تأکید کرد که کره جنوبی با توانایی های گسترده خود در بخش اینترنت آماده تحقق منظومه دولت الکترونیک در عراق است.

او همچنین از مشاوره گروه متخصص کره ای با گروه های عراقی برای تعیین موقعیت بیمارستان تخصصی قلب کودکان خبر داد و تأکید کرد که کره آماده پاسخگویی به خواست عراق برای گسترش همکاری ها در بخش های درمان و کشاورزی و راه سازی و خانه سازی و مدرسه سازی در زمان کوتاه است.

همزمان با ورود مقامات کره ای به عراق، وزارت صنایع عراق از رسیدن محموله قطعات خودروی کیا اوپتیما به عراق برای مونتاژ در شرکت خودروسازی بابل خبر داد.