پنج شنبه ۳۰ فروردین ۰۳ - April 18, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 15094
چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ - ۵:۲۱

کرمانشاه در صادرات کالاهای صنعتی به عراق بیشترین سهم را دارد

کرمانشاه_ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه در صادرات برخی کالاهای صنعتی به عراق بیشترین سهم را دارد.

کرمانشاه_ سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه در صادرات برخی کالاهای صنعتی به عراق بیشترین سهم را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رستمی امروز سه شنبه در نشست خبری بیست و دومین سالروز ملی صادرات که در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد یکی از اولویتهای مهم در مرزها را بحث زیرساخت‌های آن عنوان کرد واظهار داشت: ایجاد زیرساختهای مناسب می تواند بحث صادرات را چند برابر افزایش دهد.

وی افزود: هر چه صادرات افزایش پیدا کند در بحث رونق تولید و اشتغال می تواند تاثیر چشمگیری داشته باشد.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: اگرچه سومار یک مرز رسمی نیست اما طی این سالها رشد چشمگیری در صادرات داشته است و اگر این مرز بعنوان مرز رسمی شناخته شود می تواند صادرات را افزایش دهد.

رستمی یادآور شد: در بیشتر موارد می توان گفت که صادرات از مرز سومار بیشتر از پرویز خان است و این به دلیل نزدیکی این مرز به بخش های جنوبی کشور عراق است.

وی ادامه داد: بیش از ۸۰۰ میلیون دلار صادرات اظهار شده در کشور عراق در گمرکات استان کرمانشاه بوده که در این راستا تولیدات استان در اولویت بوده است.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از توانایی استان کرمانشاه در صادرات صنعتی سخن گفت و اظهار داشت: در حال حاضر واحدهای تولیدی سیمان، محصولات کشاورزی و لبنیات بیشترین صادرات را به کشور عراق دارند.

وی اشاره ای به کالاهای وارداتی کرد و یادآور شد: در ۶ ماه اول امسال ۶۳ میلیون دلار واردات ماشین آلات صنعتی داشتیم که با نصب و راه اندازی آنها تولیدات استان رشد بیشتری را نشان خواهد داد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× هشت = 8