پنج شنبه ۹ فروردین ۰۳ - March 28, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 15490
سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۶:۵۲

چهار راهکار عبدالمهدی برای حل بحران تکمیل کابینه

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در نامه ای به رئیس مجلس عراق چهار راهکار برای حل بحران تکمیل کابینه اش ارائه کرد.

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در نامه ای به رئیس مجلس عراق چهار راهکار برای حل بحران تکمیل کابینه اش ارائه کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، عبدالمهدی در نامه خود با اشاره به روند تشکیل دولت ایجاد بحران در تکمیل کابینه را تلویحا به عهده مجلس و تشکل های سیاسی انداخته است و تأکید کرده که خود بر اساس زمان بندی قانونی به وظایفش عمل کرده است.

او با اشاره به اینکه دو بار برای معرفی نامزدهای خود برای وزارتخانه ها به مجلس و هردو بار تلاش ها شکست خورده چهار پیشنهاد برای حل این بحران ارائه کرد.

پیشنهاد اول عبدالمهدی آن است که هر زمان مجلس تعیین کند عبدالمهدی با لیستی که در چهارم دسامبر به مجلس معرفی کرده در مجلس حاضر شود و برای همان لیست رأی گیری انجام شود و درصورت رد هر نامزدی طی ۲۴-۴۸ ساعت نامزدهای تازه ای معرفی شوند.

او همچنین پیشنهاد کرده که تشکل های اصلی تکلیف ۵-۶ وزارتخانه را که مورد اختلاف نیست تعیین کنند و تعیین تکلیف وزارتخانه های مورد اختلاف به بعد موکول شود به این ترتیب که به تشکل های سیاسی فرصت توافق داده شود و با تغییر نام ها بر سر شخصیتی توافق حاصل شود و تا حداکثر هفته آینده موضوع نهایی شود.

پیشنهاد سوم نخست وزیر عراق آن است که دو فراکسیون اصلی («اصلاح و سازندگی» به رهبری سیدعمار حکیم و «بناء» به ریاست هادی العامری) نام های تازه ای به نخست وزیر معرفی کنند.

پیشنهاد دیگری که عبدالمهدی پیش روی مجلس گذاشته آن است که به نخست وزیر آزادی عمل کامل بدهند که هر کس را مناسب دید به مجلس معرفی کند و مجلس در تأیید یا رد آنها اختیار کامل داشته باشد بدون اینکه در این مسیر کارشکنی پیش بیاید.

عبدالمهدی در پایان نامه تأکید کرده که تعویق تکمیل کابینه درتوانایی دولت در اجرای برنامه هایش طبق زمان بندی تعیین شده تأثیر منفی خواهد داد و این مسئولیت بر عهده مجلس نیز خواهد بود.

این نامه در تاریخ ۱۶ دسامبر (روز یکشنبه) صادر شده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


+ سه = 12