شنبه ۱ اردیبهشت ۰۳ - April 20, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 16834
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۵:۴۲

پیام نخست وزیر عراق به مناسب اربعین حسین: با مقصران در تظاهرات اخیر برخورد قاطع خواهیم کرد

نخست وزیر عراق تأکید کرد که زیارت اربعین در ذات خود بیانگر مخالفت با همه انواع فساد و خرابکاری است.

«عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق، با انتشاری بیانیه ای به مناسبت اربعین حسینی بر برخورد قاطع با کسانی که در تظاهرات این کشور دست به رفتارهای خشونت آمیز زدند تأکید کرد.

به گزارش میدل ایست نیوز، عبدالمهدی در این بیانیه که صبح امروز (شنبه ۱۹ اکتبر) منتشر شد ضمن بزرگداشت این روز به زایران اربعین حسینی و نیروهای مسلح و دستگاه های امنیتی و همه دست اندرکاران این مراسم درود فرستاد.

او افزود که مشارکت میلیونی در راه شهید اصلاح طلبی نشان دهنده آزادگی و زندگی ملت عراق است که فریب نمی خورد و اهانت را تاب نمی آورد و افزود که این تلاش عظیم مردمی و امنیتی و خدماتی با تلاش دولتی و مردمی برای اصلاح و سازندگی و تحقق مطالبات مشروع ملت و مبارزه با فساد با وجود همه چالش ها همراه است.

نخست وزیر عراق افزود که زیارت اربعین در ذات خود بیانگر مخالفت با همه انواع فساد و خرابکاری است و افزود که از تعهد خود به برخورد قاطعانه با همه انواع فساد و از میان بردن فاصله های طبقاتی و تحقق عدالت اجتماعی کوتاه نخواهد آمد.

او اصلاح طلبی را حق مشروع همگان دانست و گفت که هرکس که در پی سرکوب این حق برآید در راه امام حسین نیست و تأکید کرد که با مقصران در تظاهرات گذشته در هر مقامی باشند برخورد خواهد کرد.

همزمان جلسه کمیته وزارتی تحقیق و تفحص درباره حوادث خشونت آمیز در تظاهرات اخیر که پس از ندای مرجعیت تشکیل شد شب گذشته با حضور نخست وزیر عراق برگزار شد و گزارش تقریبا نهایی خود را در این جلسه بررسی کرد.

دفتر نخست وزیر عراق اعلام کرد که این گزارش طی چند روز آینده علنی خواهد شد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


9 + = هجده