- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

پیام قدردانی رئیس جمهوری ایران بابت امنیت و خدمات در زیارت اربعین خطاب به رئیس جمهوری و نخست وزیر عراق

«حسن روحانی»، رئیس جمهور ایران، در پیامی به «برهم صالح»، رئیس جمهور، و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق، از تلاش همه مردم، مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت برای تامین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائرین اربعین حسینی قدردانی کرد.

روحانی در این پیام تصریح کرد که این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ریاست جمهوری ایران، روحانی در این پیام اظهار داشت: «در راهپیمایی بزرگ و باشکوه اربعین حسینی که امسال با حضور و مشارکت بی‌نظیر و میلیونی عاشقان ولایت و مشتاقان آزادی و آزادگی برگزار شد، بار دیگر حماسه‌ای جاودانه و به یادماندنی خلق و پیام آزادگی و جوانمردی عاشورا به گوش همه جهانیان رسانده شد. این گردهمایی بیش از پیش نشان داد که اربعین فقط یک مناسبت تقویمی نیست، بلکه معجزه ماندگار تاریخی و قوی‌ترین رسانه برای معرفی فرهنگ حسینی و قیام عاشورایی است».

وی در این پیام تصریح کرد که این همایش جهانی سرشار از برکات است که هر سال بیش از پیش ابعادی آشکارتر می‌یابد و تجلی همبستگی و اتحاد و نزدیکی صمیمانه ارادتمندان رسالت و ولایت به‌ویژه در بین مردم دو کشور ایران و عراق و تشکیل جبهه‌ای واحد علیه ظلم، تبعیض و خشونت است.

رئیس جمهوری در این پیام بیان کرد: «لازم می‌دانم از همه مسئولان، علما و به‌ویژه مقام مرجعیت که با تأمین امنیت کامل و میهمان‌نوازی از زائران، از هیچ کوششی دریغ نکردند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم».

روحانی عنوان کرد: «تلاش مردم متدین و فداکار عراق و موکب داران عزیز آن کشور که خالصانه و سخاوتمندانه پذیرای میلیون‌ها زائر ایرانی و دیگر کشورهای اسلامی بودند، شایسته نهایت تجلیل و قدردانی است».

وی در این پیام با آرزوی توفیقات روزافزون برای وی و تمامی تلاشگران برگزاری این مراسم با شکوه، پیوند دوستی، سربلندی و اقتدار هر چه بیشتر دو کشور دوست و برادر ایران و عراق را از خداوند بزرگ مسالت کرد.