سه شنبه ۲۹ اسفند ۰۲ - March 19, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13785
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۵:۲۵

پرواز تهران به اربیل عراق پس از شش ماه از سر گرفته شد

بعد از گذشت 6 ماه از تعلیق پروازهای هوایی بین تهران و اربیل امروز جمعه بار دیگر پروازهای بین تهران و اربیل برقرار گردید و مسافران می توانند هر هفته دو بار از تهران به اقلیم کردستان عراق سفر کنند.

بعد از گذشت ۶ ماه از تعلیق پروازهای هوایی بین تهران و اربیل امروز جمعه بار دیگر پروازهای بین تهران و اربیل برقرار گردید و مسافران می توانند هر هفته دو بار از تهران به اقلیم کردستان عراق سفر کنند.

به گزارش ایرنا، در پی برگزاری یک جانبه همه پرسی اقلیم کردستان عراق که توسط دادگاه عالی فدرال عراق ابطال شد دولت عراق تمام پروازهای بین المللی را به مقصد کردستان عراق ممنوع اعلام کرد.
عبدالله صالح مدیرکل دفتر روابط منطقه کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار ایرنا در اربیل با اشاره به روابط دیرینه بین مردم کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران گفت: من به عنوان مدیرکل روابط منطقه کردستان عراق با ایران از نقش جمهوری اسلامی ایران برای وساطت بین اربیل و بغداد در راستای لغو ممنوعیت پروازهای بین المللی به فرودگاههای کردستان عراق تشکر می کنم.
وی بااشاره به اینکه بدلیل فرارسیدن عید نوروز ازسرگیری پروازهای بین المللی تهران به اربیل با تاخیر صورت گرفت اظهار کرد: امروز پروازهای ماهان به مقصد تهران و اربیل ازسرگرفته شد، این اتفاق مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفت چرا که تعداد زیادی از مردم کردستان عراق برای سفر، درمان و دید و بازدید با اقوام و خویشان خود نیاز به سفر به ایران دارند.
عبدالله صالح در ادامه این گفتگو تصریح کرد که انجام این پروازها گامی مهم در راستای توسعه روابط اقتصادی بین منطقه کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران می باشد.

برچسب ها :
دیدگاه شما


1 × شش =