پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13858
شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۱۴

پارلمان عراق درباره انتخابات جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کند

پارلمان عراق امروز (شنبه) بنا به درخواست نمایندگان جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی پیامدهای نتایج انتخابات سراسری در این کشور با حضور اعضای شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات برگزار می‌کند.

پارلمان عراق امروز (شنبه) بنا به درخواست نمایندگان جلسه‌ای فوق‌العاده برای بررسی پیامدهای نتایج انتخابات سراسری در این کشور با حضور اعضای شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات برگزار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة، دفتر سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، بعد از ظهر امروز (شنبه) بنا به درخواست ۱۸ تن از نمایندگان جلسه‌ای فوق‌العاده با حضور اعضای شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات برای بررسی روند انتخابات و مشکلاتی با آن همراه بود و به صورت مشخص در کرکوک برگزار می‌شود.

دفتر نوری مالکی، معاون رئیس جمهوری عراق نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مالکی در دفتر خود میزبان جبوری بود و در این دیدار آخرین تحولات سیاسی و امنیتی کشور، نتایج انتخابات و جلسه فوق‌العاده‌ای که امروز برگزار می‌شود، بررسی شده و دو طرف درباره لزوم اقدام مشترک جهت دستیابی به راه‌حل‌هایی که همه طرف‌ها را راضی کند، به توافق نظر رسیدند.

طبق این بیانیه، مالکی و جبوری بر لزوم تلاش برای مهار اوضاع و حفظ ثبات روند سیاسی و رسیدگی کمیسیون به شکایات مطرح شده از سوی تشکل‌های سیاسی مطابق با قانون تاکید کردند.

یان کوبیس، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق نیز در بیانیه‌ای خواستار آن شد که کمیسیون به سرعت و با جدیت به تمامی شکایات رسیدگی کرده و اگر لازم بود در بخشی از مراکز به ویژه در کرکوک بازشماری دستی بخشی از آراء انجام شود.

کوبیس تاکید کرد: اهمیت دارد این اقدامات با شفافیت کامل انجام شوند، اگر از سازمان ملل در این زمینه درخواست شود، برای کمک آماده است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق از طرف‌های سیاسی موثر خواست از صلح حمایت کرده و به پایان دادن به اختلافات و کشمکش‌های انتخاباتی از طریق راه‌های قانونی متداول همچنان پایبند باشند.

دفتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز از کمیسیون انتخابات خواست، در انتقال اطلاعات دقت لازم را مبذول داشته و موجب تزلزل شرایط امنیتی نشود.

دفتر العبادی در واکنش به بیانیه کمیسیون مبنی بر اینکه دو تن از اعضای آن و دفترش در کرکوک مورد تهدید واقع شده‌اند، توضیح داد: کمیسیون در بیانیه خود به نوع تهدیدی که علیه اعضایش انجام شده و مسؤول آن اشاره‌ای نکرده و دستگاه‌های امنیتی هیچ گونه گزارشی در خصوص وجود تهدیدی در این انتخابات دریافت نکرده‌اند.

این دفتر در ادامه اعلام کرد: ما خواستار انجام تحقیقاتی فوری درباره تهدیدات ذکر شده و گفت‌وگو با معتمد نعمة الموسوی و سعید حمید امین الکاکائی، دو عضو کمیسیون شدیم تا در مورد تهدیدها اطمینان حاصل شود اما هر دوی آنها این مساله را تکذیب کردند.

در بیانیه دفتر العبادی تاکید شد، امنیت مراکز انتخاباتی و دفاتر کمیسیون انتخابات در استان کرکوک به صورت کامل توسط دستگاه‌های مبارزه با تروریسم برقرار شد.

العبادی با اشاره به اینکه چند روز قبل دستور اعزام نیروهای بیشتری را به استان کرکوک داده، تاکید کرد: امنیت کرکوک تحت کنترل است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


8 − = پنج