پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۰۳ - April 25, 2024

آخرین اخبار

کدخبر : 13240
سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۲۶

پارلمان عراق: انتخابات پارلمانی در موعد مقرر برگزار می‌شود

پارلمان عراق در نشست امروز خود پس از حکم دادگاه فدرال مبنی بر ضرورت عدم به تاخیر انداختن زمان انتخابات آتی پارلمانی، «12 می» آینده را زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد.

پارلمان عراق در نشست امروز خود پس از حکم دادگاه فدرال مبنی بر ضرورت عدم به تاخیر انداختن زمان انتخابات آتی پارلمانی، «۱۲ می» آینده را زمان برگزاری این انتخابات اعلام کرد.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پارلمان عراق در نشست امروز خود، زمان برگزاری انتخابات آتی کشور را تصویب کرد.

به نوشته پایگاه خبری «السومریة نیوز»، پارلمان در نشست امروز خود، زمان برگزاری انتخابات آتی پارلمانی را ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت)، اعلام و تصویب کرد.

دادگاه فدرال عراق، یکشنبه (دیروز)ریال پس از چندین روز جنجال بر سر تعویق یا عدم تعویق موعد انتخابات پارلمانی در ۱۲ می (۲۲ اردیبهشت) حکم به عدم تعویق موعد انتخابات داد.

بیشتر نمایندگان سنی پارلمان عراق تاکید داشتند که در سایه ادامه مشکل عدم بازگشت آوارگان به مناطق مسکونیشان، نمی‌توان انتخاباتی شفاف در سراسر کشور برگزار کرد. دولت نیز در پاسخ می‌گوید، سازوکارهای مناسب این امر را تدارک دیده است و جای نگرانی نیست بنابراین انتخابات در موعد مقرر برگزار شود.

 انتخابات پارلمانی عراق قرار است در ۱۲ می آینده (۲۲ اردیبهشت) در ۱۸ حوزه انتخاباتی در سراسر عراق ازجمله مناطق آزاد شده از اشغال داعش برگزار شود، اما برخی جریان‌های سیاسی در عراق تلاش می‌کنند به بهانه‌های مختلف، انتخابات آینده پارلمانی و شوراهای استانی را به تاخیر بیاندازند.

برچسب ها :
دیدگاه شما


× پنج = 30