- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

پارلمان جدید عراق اولین جلسه کاری خود را در بصره برگزار می‌کند

نماینده استان بصره از موافقت رئیس جدید پارلمان با درخواستش برای برگزاری جلسه اول پارلمان در استان بصره جهت اطلاع از وضعیت این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، فالح الخزعلی، نماینده استان بصره در گفتگو با روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاة اظهار داشت: محمد الحلبوسی، رئیس جدید پارلمان عراق با درخواست برای برگزاری جلسه اول پارلمان در استان بصره جهت اطلاع از وضعیت این استان که اخیرا شاهد خشونت‌هایی بوده است، موافقت کرد.

الخزعلی گفت: رئیس پارلمان با این درخواست موافقت کرد. الحلبوسی قول داده جلسه پارلمان برای رسیدگی به شرایط استان و بررسی آن برگزار می‌شود.

نماینده استان بصره افزود: برخی مسایل وجود دارند که باید در جلسه اول همانند دوره‌های قبلی مورد بحث و بررسی قرار گیرند و درخواست‌های مشابهی از سوی نمایندگان بصره و دیگر استان‌ها برای برگزاری جلسه اول در جنوب عراق مطرح خواهد شد.

این درحالی است که علی المنصوری، از سازمان‌دهنده تظاهرات در بصره به الحیاة گفت: تظاهرکنندگان به دلیل تاخیر در عمل به خواسته‌هایشان یا انکار این خواسته‌ها از طرف دو دولت محلی و مرکزی، به تظاهرات و تحصن خود ادامه خواهند.

المنصوری افزود: مسئولان مربوطه در دولت محلی در اجرای خواسته‌های مطرح شده از سوی تظاهرکنندگان وقت‌کشی می‌کنند و در صورتی که درخواست‌های استخدام جوانان شمال استان بصره باز هم نادیده گرفته شود، کمیته ویژه برگزاری تظاهرات برای تحصن‌هایی شدیدتر و طولانی‌تر در مرحله بعدی برنامه‌ریزی می‌کنند.