جمعه ۱۰ فروردین ۰۳ - March 29, 2024

آخرین اخبار

پر بیننده ها

کدخبر : 13425
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۶:۵۰

ولایتی: «مقاومت» اجازه نمی‌دهد آمریکا در شرق فرات مستقر شود

مشاور امور بین‌الملل رهبری، در سفر به عراق در دیدار با معاون رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرد که محور مقاومت اجازه نخواهد داد، آمریکایی‌ها در شرق فرات مستقر شوند.

مشاور امور بین‌الملل رهبری، در سفر به عراق در دیدار با معاون رئیس‌جمهور این کشور تاکید کرد که محور مقاومت اجازه نخواهد داد، آمریکایی‌ها در شرق فرات مستقر شوند.

 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری که به دعوت رئیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق به این کشور سفر کرده، با «نوری المالکی» معاون رئیس‌جمهور عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، چاپ لندن، ولایتی در این دیدار از جبهه مقاومت خواست تا مانع استقرار نیروهای آمریکایی در شرق فرات شود و درباره طرح واشنگتن برای تجزیه و ایجاد اختلافات در منطقه هشدار داد.

ولایتی گفت: جبهه مقاومت باید مانع استقرار و انتشار تدریجی آمریکایی‌ها در شرق فرات شود و ناتو نیز نباید در غرب آسیا برای خود پایگاه احداث کند…. پس از پیروزی جبهه مقاومت بر داعش، باید در مقایسه با گذشته، بیشتر هوشیار باشیم و از اوضاع در منطقه مراقبت کنیم.

مالکی نیز بر ضرورت تلاش برای جلوگیری از انتشار نیروهای‌ آمریکایی در شرق فرات تاکید کرد و گفت: احداث پایگاه‌های نظامی جدید آمریکا در سوریه، موج جدیدی از تروریسم را شعله‌ور می‌کند و به تقویت جریان‌های تکفیری که به دنبال تضعیف جبهه مقاومت و بویژه ایران هستند، منجر خواهد شد.

وی درباره تلاش‌های واشنگتن برای داشتن جای پای جدید در عراق هشدار داد و گفت: عراق به فضل مرجعیت دینی و فرهنگ اسلامی غنی، مانند ژاپن و کره جنوبی نیست که اجازه حضور نظامی آمریکایی‌‌ها را بدهد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری از روز پنجشنبه به عراق سفر کرده است و با شماری از مقامات عراقی در حاشیه حضور در مراسم تأسیس مجمع تقریب وحدت اسلامی عراق تاکنون دیدار و گفت‌وگو کرده است.

برچسب ها :
دیدگاه شما


2 × = دوازده