- سایت خبری مجلس اعلای اسلامی عراق - http://almejlis.ir -

وزیر خارجه عراق با احضار کاردار امریکا تأکید کرد: عراق برای صیانت از حاکمیت ارضی خود از همه گزینه های قانونی استفاده خواهد کرد

«محمدعلی الحکیم»، وزیر امور خارجه عراق، با احضار «برایان مک فیترز»، کاردار سفارت ایالات متحده در بغداد خواستار پایبندی امریکا به اجرای همه بندهای توافق نامه شراکت استراتژیک با عراق در عرصه های امنیتی و اقتصادی شد.

در این دیدار، که در سفر خارجی سفیر امریکا انجام شد، روابط دو کشور و راه های تقویت آن در راستای منافع دو کشور و تازه ترین تحولات سیاسی عراق و منطقه بررسی شد.

مسائل مربوط به همکاری اطلاعاتی و نظامی و مبارزه با تروریسم براساس اولویت های عراق و رویکرد فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور از دیگر موضوعات مورد بحث در این دیدار بود.

الحکیم در این دیدار تأکید کرد که عراق به اصل حسن همجواری با همسایگانش پایبند است و آن را ضامن حفاظت از امنیت عراق و منطقه می داند و افزود که عراق میدان نزاع و اختلاف نیست بلکه میدان سازندگی و توسعه است.

در این راستا، وزیر امور خارجه عراق طرف امریکایی را به پایبندی به اجرای همه بندهای توافق نامه شراکت استراتژیک با عراق در ابعاد امنیتی و اقتصادی فراخواند و آن را عامل تقویت همکاری های مشترک دو کشور در بخش های گوناگون دانست.

او همچنین تأکید کرد که عراق برای جلوگیری از هرگونه دخالت در امور داخلی اش و برای صیانت از امنیت و حاکمیت ارضی خود از همه گزینه های دیپلماتیک و قانونی استفاده خواهد کرد.